Bussitootmine Tartus uuel katsel

Väinu Rozental 10. september 2001, 00:00

Baltcoachi üks omanikke ja juhataja Andre Muuga kinnitusel alustas Baltcoach linnaliinibusside koostamist kuu aega tagasi. ?Praegu on töös neli bussi, millest esimene valmib oktoobri algul,? rääkis Muuga ja täpsustas, et esimene leping Rootsi firmaga Scania näeb ette toota veebruari lõpuks kokku kümme linnaliinibussi.

?Ma ei tea, kus need bussid sõitma hakkavad, sest turuga tegeleb Scania,? sõnas Muuga. ?See, et Scania toetab meid ja suurte busside tootmine jäi Tartusse alles, näitab, et bussitootmine on hea projekt.? Muuga oli endise bussitootja Baltscani juhatuse esimees.

Baltcoachil on ka lepingud ?veitsi bussitootja Carrosserie Hess AGga, kellele toodetakse bussidetaile. Scaniaga käivad läbirääkimised, et hakata Tartus taas tootma haagisbusse ning ehitada esimene madala põhjaga lõõtsabuss.

ASi Scania Eesti juhatuse esimehe Janno Karu sõnul rendivad nad Baltcoachile ruume ja seadmeid, mille nad ostsid Baltscani likvideerimise käigus. ?Näeme Tartu bussitootmises perspektiivi,? rääkis Karu. ?Samuti aitame Scanial turustada Eestis busse, sest meie tunneme kohalikke olusid paremini.?

Karu kinnitusel saab ta varsti rääkida lepingutest, mille kohaselt müüakse Eestisse paarkümmend Baltcoachis toodetud linnaliinibussi. Karu ei täpsustanud võimalikke ostjaid, kuid lisas, et Tallinna Autobussikoondis see pole. Tartus valmistatud linnaliinibussid maksavad umbes 2,5 miljonit krooni.

Andre Muuga andmeil käivitas Baltcoach busside tootmise Scanialt ja Carrosserie Hessilt saadud umbes miljoni krooni suuruse ettemaksu toel. Baltcoachis töötab praegu 14 inimest, kellest enamik töötas varem Baltscanis.

Krediidiinfo andmeil on juunikuus registreeritud Baltcoachi asutajad Andre Muuga, Andrus Kiik ja Erich Kõrgmaa. Kõik kolm kuulusid endise Baltscani juhatusse, Kiik ja Kõrgmaa tegutsevad praegu Baltscani likvideerijatena.

Selle aasta maikuus otsustasid Baltscani omanikud Eesti riik (44%), Scania (41%) ja AS Tallinna Autobussikondis (15%) ettevõtte bussitellimuste puudumise tõttu likvideerida. Viimane buss veeres Tartu tehase tsehhist välja juuli algul ning Baltscan sulges uksed. Kokku said koondamisraha 37 Baltscani töötajat. Septembris 1993. aastal asutatud Baltscan jõudis kokku toota 152 linnaliinibussi ja 20 haagist. Neist suurema osa, sadakond bussi, ostis Tallinna Autobussikoondis.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing