Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Schenkeri trump on lennuveod

    Schenkeri tegevdirektor Meelis Arumeele sõnul on see seotud töötajate initsiatiivil juurutatud uue tehnoloogiaga lennukonteinerite ULD (Unit Load Device) laadimiseks. Tegemist on unikaalse seadeldisega, mis võimaldab suuri ULD-konteinereid rullikutega varustatud teid pidi autorongist otse terminali ümber laadida. Uue tehnoloogia abil kulub kaubaauto tühjakslaadimiseks varasema 3 tunni asemel 10 minutit.
    Schenker oli Balti riikides esimene firma, kes 1996. aastal saavutas rahvusvahelise lennutranspordi assotsiatsiooni IATA (International Air Transport Association) kaubaveoagendi staatuse ja on praegusel ajal British Airways World Cargo, SASi, Lufthansa Cargo, Swissair Cargo, Estonian Air Cargo, Air France?i ja Singapore Airlinesi müügiagent. Konteiner- ja lennutranspordil kasutab AS Schenker üle terve maailma kaubamärki Balti Transport.
    ?Meie peame hoolitsema selle eest, et kaup oleks õigel ajal õiges kohas kõige väiksemate kulutustega, mis tähendab kogu logistilise kontseptsiooni paikapanekut. Koolitame seetõttu oma töötajaid logistikakonsultantideks, et pakkuda oma klientidele logistilisi terviklahendusi,? selgitab Arumeel. Firmal on terminal, tolliladu ja tollipunkt ning 20 linna vahel toimib otsekaubaveoliin regulaarse sõiduplaani alusel.
    Schenker ei korralda vaid kauba vedamist ühest punktist teise, vaid loob ka lisaväärtust. Schenker sorteerib ja markeerib kauba ning varustab selle vajaduse korral ka riigikeelsete kasutusjuhenditega. Käsiteldavate kaubagruppide nimistu on pikk, sinna kuuluvad kaubad alates toormaterjalidest kuni lõpptarbijani suunatud valmistoodeteni.
    Schenkeri suuremaid kliente on näiteks Michelin ja Elcoteq, aga ka Electrolux, UPO ja teised nn valge liini kaupade tootjad. Schenkeri teenuseid kasutavad ka mitmed konkureerivad Euroopa ekspedeerimisfirmad, kelle kaubakogused ei ole nii suured, et ise Baltimaadesse kohale tulla.
    Arumeele sõnul saab Schenkeri kliendibaasi kuuluvate firmade kaubakäibe põhjal teha korrektseid järeldusi terve riigi välismajanduse käibe kohta ? Schenkeri kliendibaas on sedavõrd lai ja esinduslik. On ju ekspedeerimisfirmad suures osas need, kes teostavad riigi ekspordi ja impordi. Näiteks oli juuli Eesti väliskaubandusele, aga ka Schenkerile, suhteliselt kehv, kuid august ja septembri algus näitavad juba välismajanduskäibe hüppelist tõusu. Seda, et teatav korrelatsioon kehtib, kinnitab ka firma analüütik Indrek Paide ja ennustab Eesti välismajandusele augusti kokkuvõtete põhjal senisest märksa paremaid tulemusi. ?Meie analüüsi tulemused näitavad, et august tuleb käibe poolest kõigi aegade neljas-viies kuu,? kinnitab ta.
    Schenkerile on see aasta olnud edukas, sest planeeritud kuueprotsendilise kasvu on firma ületanud umbes kuue protsendi võrra. Kasumit tuleb tõenäoliselt kavandatud enam.
    Schenkeri kontserni Eesti tütarfirma kuulub Euroopas esimeste hulka. Eestis ületab firma käive selle aasta esimese poole andmetel umbes 60 protsendiga teist Eesti selle ala suuremat tegijat DFDSi (endine SVEX).
    DFDSi tegevdirektor Jaan Lepp kinnitas, et Schenker on Eestis vaieldamatu turuliider. ?Oleme neist umbes poole võrra maas,? lausus ta. Konkurendi nii suure edumaa põhjuseks on Lepa hinnangul lennuvedude oluline osakaal, aga ka suure ja stabiilse omaniku olemasolu. DFDS pakub lennuveo teenust minimaalselt, selgitas ta, lisades, et autovedude osas on kaks firmat enam-vähem võrdsed.
    Lepa sõnul on DFDSi selle aasta tulemused olnud paremad kui mullu, kuid kasv on jäänud siiski oodatust väiksemaks. Juuli oli firmale sama kehv kui teistelegi, aga ka augusti tulemused olid loodetust halvemad, seevastu september tõotab tulla parem, kui loodetud, kirjeldas ta olukorda. Turumahu iga-aastane 25?30 protsendi suurune kasv võimaldab Lepa sõnul areneda kõigil ekspedeerijail ja klientide teineteiselt ülelöömiseks pole vajadust. ?Vaja on lihtsalt turumahu kasvuga kaasas käia,? lausus ta.
    DFDS prognoosib selle aasta käibeks 155 miljoni krooni ja kasumiks 12 miljoni krooni, Schenkeril on vastavad numbrid aga ligikaudu poole võrra suuremad.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
S&P 500 ja Nasdaq jätkasid allamäge veeremist
USA peamistest aktsiaindeksitest kerkis neljapäeval ainuüksi Dow Jonesi tööstuskeskmine; S&P 500 ja Nasdaqi liitindeks jätkasid eelmisel nädalal alanud langust.
USA peamistest aktsiaindeksitest kerkis neljapäeval ainuüksi Dow Jonesi tööstuskeskmine; S&P 500 ja Nasdaqi liitindeks jätkasid eelmisel nädalal alanud langust.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.