Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autoveoseadus kehtestab tasulisele veole tegevusloa

    Autoveoseaduse järgi peavad tasulise riigisisese autoveo korraldajad alates oktoobrist omama tegevusluba ja sõidukikaarti.
    Autoveoseaduse rakendamisel on oluline, et kõik veoteenuseid kasutavad ettevõtjad hindaksid oma senist praktikat ning püüaksid määratleda oma võimalusi lähiaastateks. Oluline on selgusele jõuda, kas ettevõtjal on otstarbekas ja võimalik pakkuda tasulise autoveo teenust või on küllaldane tegeleda vedudega autoveoseaduses toodud oma kulul mõiste piires.
    Tasulist autovedu võib teha vedaja omandis oleva või rendile võetud autoga või autorongiga, mille registrimass on üle 3500 kg. Tasulise autoveo korraldamiseks peab vedajal olema tegevusluba ja iga mootorsõiduki kohta sõidukikaart. Haagis sellist kaarti ei vaja. Tegevusluba ja sõidukikaart antakse kas riigisisese või rahvusvahelise autoveo korraldamiseks. Tasulise rahvusvahelise autoveo tegevusluba annab õiguse korraldada ka riigisisest autovedu.
    Tegevusloa omaniku majandusseisund ja maine peavad vastama kindlatele nõuetele. Tal peab olema ettevõtluse alustamiseks ja vedude nõuetekohaseks korraldamiseks vajalik rahaline seis. Esimesele mootorsõidukile sõidukikaardi saamiseks peab tegevusloa omanik tõendama, et tal on omavahendeid vähemalt 140 000 krooni ulatuses. Iga järgmise sõiduki puhul vähemalt 80 000 krooni. Kuni järgmise aasta 1. oktoobrini rakendatakse neid rahalisi nõudeid riigisisestel vedudel 30 protsendi ulatuses.
    Tasulise rahvusvahelise autoveo tegevusloa taotlejal peab olema vähemalt kaheaastane riigisisese autoveo kogemus.
    Tegevusloa omanik peab määrama vedude eest vastutava isiku, kes korraldab vedaja juures veoteenuse osutamist. Vastutav isik peab olema teovõimeline, hea mainega ja ametialaselt pädev. Selleks peab ta olema läbinud vastutava isiku koolituskursuse ja sooritanud kirjaliku lõpueksami. Enne autoveoseaduse jõustumist (1. oktoober 2000) antud rahvusvahelise autoveo tegevusloa aluseks olev ametialast pädevust tõendav koolitunnistus kehtib 1. jaanuarini 2003.
    Seaduse rakendamine lihtsustab rahvusvahelise omal kulul autoveo korraldamist ja muudab tootjatele tooraine hankimise ja oma toodangu realiseerimise oma sõidukitega operatiivseks ja paindlikuks. Erinevalt tasu eest korraldatavast autoveost ei esitata oma kulul veo korraldajatele nõudeid majandusseisundi, maine ega ametialase pädevuse kohta.
    Oma kulul sõitjate ja veoseveo korraldamiseks peavad kindlasti olema täidetud järgmised nõuded:
    autovedu on ettevõtja kõrvaltegevus;
    autovedu moodustab ainult osa ettevõtja äritegevusest, selle tulu ei ületa 50% kogu tulust ning veokulud kaetakse äritegevuse arvelt;
    sõitjaid või veoseid vedav sõiduk on vedaja omandis või vedaja on võtnud selle rendile;
    veol kasutatava sõiduki juht on vedaja töötaja või füüsilisest isikust ettevõtja korral tema ise;
    veos on vedaja omandis või vedaja on selle müünud, ostnud, rendile andnud või rendile võtnud, tootnud, töödelnud või parandanud;
    veos paigutatakse ümber ettevõttes või väljaspool ettevõtet oma tarbeks.
    Rahvusvahelist autovedu oma kulul korraldaval vedajal peab olema vastav rahvusvahelise autoveo tegevusluba ja sõidukikaart. Nõuet kohaldatakse veose autoveole autoga ja autorongiga, mille registrimass ületab 3500 kg ja reisijate veole bussiga, milles koos juhikohaga on üle üheksa istekoha.
    Oma kulul siseriikliku autoveo korraldust ei reguleerita. Ka ei puuduta autoveoseadus mootorsõiduki baasil ehitatud sihtotstarbeliste sõidukite kasutamist (autokraanad, korvtõstukid, autotõstukid jne).
    Autor: Jaak Ideon
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.