Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Internet töötas kriisis telefonist paremini
Ainus võimalus saada New Yorki kesklinnas töötavate või elavate inimestega ühendust oli internet. Ärajäänud lendude kohta infot soovivad reisilolijad valisid lennujaamades tulutult infonumbreid, kõik liinid olid kinni. Ka reisifirmad ning infokeskused soovitasid ametlikes teadetes kasutada pigem veebilehekülgi ja elektronkirja kui telefonitoru. Telefonijaamade kohta New Yorkis saabus uudisteagentuuridest erinevaid teateid. Kui kohati räägiti liialdatult kogu idaranniku telefonisüsteemi kokkulangemisest, siis pärastlõunal ja õhtupoole saabus teateid, mis kinnitasid vaid suuremate kommunikatsioonikeskuste ülekoormusest, mis ei suutnud telefonikasutajaid ühendada.
Samas töötad enamuses kontorites Internetiühendused, mis olid kõikjal aeglasemad kui tavaliselt. Ka Eestis oli tunda võrgukoormuse suurenemist, üle interneti reaalajas telekanaleid vaadata kohati ei õnnestunud. Maailma enimkülastatav uudisteleht CNN Online oli äärmiselt aeglane, kuid töötas.
Maailmakaubanduskeskuses asusid Verizoni võrgusõlmed ja Worldcomi lairibaühendused. Nende töö lakkamisel suundus liiklus automaatselt ümberkaudsetesse võrguseadmetesse ja katkestusi polnud. Verizon paigaldab praegu firmadele, kes World Trade Centeris ja selle ümbruses kontoreid omasid, nende teistesse kontoritesse lisasõlmi andmesidemahu suurendamiseks.
Praegu saab USAga ühendust nii telefoni kui Interneti abil. Siiski soovitatakse kasutada pigem Internetti.
Avatud on spetsiaalsed telefoninumbrid juba mitmendat ööpäeva reisil viibivatele inimestele lennuinfo saamiseks, kontoris ja kodus olijatel soovitatakse kasutada enne kodulehti ja siis elektronposti.