Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti maine nõuab tänavu 10 miljonit krooni
Käimasoleva riigihanke eeldatavaks maksumuseks on 8 mln krooni. Läbirääkimisi on alustatud kolme Iiri konsultatsioonifirmaga, kes esitavad oma pakkumise järgmise nädala lõpuks.
Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) mainekampaania projektijuhi Evelin Int-Lamboti sõnul peab pakkumine sisaldama kõiki nõustaja tegevusega seotud kulusid, sealhulgas reisikulusid, konsultatsiooni- ja uuringute maksumust.
?Pakkumiste hindamisel peame silmas selle mahtu ja ajagraafikut, meeskonna suurust ja professionaalsust ning firma varasemaid saavutusi,? ütles Int-Lambot. Kui kandidaadid ei tee eelarve piiridesse jäävat pakkumist, võib konkursi tühistada.
Mainekujunduse esimese etapi raha tule tuleb täies ulatuses riigieelarvest. Valitsus on piirmäära 10 mln krooni heaks kiitnud, eelarve tegeliku suuruse otsustab EASi nõukogu oktoobris. Tegemist on EASi reservis oleva Eesti Raudtee erastamisest saadud rahaga.
Evelin Int-Lamboti sõnul on rahvusvahelise partneri ülesandeks brändi väljatöötamise protsessi juhtimine. ?See on projekti kõige tundlikum osa ning seetõttu on oluline, et seda viivad läbi professionaalid, kellel on rahvusvaheliste riiklike turundusprojektide juhtimise kogemus,? ütles Int-Lambot.
Rahvusvaheline kommunikatsiooniagentuur peaks olema leitud oktoobri alguseks. Edasiseks ülesandeks on kaardistada institutsioonid ning inimesed, kes on seotud Eesti esindamisega rahvusvahelisel tasemel ning nendelt teada saamine, mida me ise peame oma tugevusteks. Siis hakatakse koostama sihtturgude uuringuid.
Esimese etapi töölõikudest maksavadki Int-Lamboti sõnul kõige enam uuringud. Kuni ei ole selge, mida olemasolevast materjalist on võimalik kasutada, ei oska projektijuht uuringute maksumust öelda.
EASi koostatud mainekampaania järgmise aasta eelarve projektis on kogumaksumuseks toodud umbes 80 mln krooni, millest valdav osa peaks tulema riigieelarvest. Ülejäänud 15 kuludest kannaksid eraettevõtted, 10 kohalikud omavalitsused ja 5 tuleks välisabist ja fondidest.
2002. aasta põhilised kulud on seotud Eesti mainekampaaniaga Eurovisiooni lauluvõistluse eel ja ajal, teisel poolaastal seoses ELi ja NATO laienemisläbirääkimistega, samuti Eesti kui turismi sihtriigi alambrändide väljatöötamisega aasta lõpus Londonis toimuval World Travel Marketil.
Projekti kolmanda etapi maksumuseks aastatel 2003?2005 on 40?50 mln krooni aastas, millest riik katab pisut üle poole.
Kampaaniat korraldab järelevalvenõukogu, kuhu kuuluvad majandusministeeriumi asekantsler Raul Malmstein, turismiagentuuri nõukoja esimees Tarmo Sumberg ja EASi juhataja Urmas Vahur.