Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kilk tõi piirissaarlastele Koidu

    Tegelikult on endisest liivapraamist ümber ehitatud Koit kurseerinud Tartumaal Meeksi vallas asuva Laaksaare sadama ja Piirissaare vahet juba kaks kuud, tunnistab Kilk. ?Suvel polnud mahti asjaosalisi lõbusõidule kutsuda,? põhjendab Kilk ametliku avasõidu viibimist.
    ASi Tartu Sadam juhataja Ain Adamsoni andmeil on Koit alates juulikuust saarele vedanud üle 700 reisija, 70 sõiduautot ja 40 kaubaautot. Umbes 80 Piirissaarel paikselt elavat pensionäri tunnevad erilist heameelt kaubaautode ülevedamise võimaluse üle ? pole enam vaja kaupa, näiteks talvepuid, sadamates autolt laevale ja siis jälle laevalt autole ümber laadida.
    Kokku on Tartu Sadam sellel suvel vedanud kuni 14 000 reisijat, 150 000 tonni liiva ja teinud hulgaliselt vesiehitustöid. ?Kui laevaliiklus lõpuks ometi Eesti ja Venemaa vahel avaneks, suureneks reisijate arv ja kaupade hulk kordades,? ütleb Kilk.
    Tartu maavanema Jaan Õunapuu teada on Eesti ja Venemaa vahelist veeteede avamist puudutav dokumentide pakett jõudnud Venemaal kooskõlastusringi lõpusirgele ? rahandusministeeriumi ja välisministeeriumi. ?Kui kokkulepe oktoobris-novembris allkirja ei saa, on ka järgmine navigatsioonihooaeg sisuliselt lörris,? räägib Õunapuu ja lisab, et Eesti pool peab leidma ka kuni 10 miljonit krooni Eesti väravate ehk Uhtinina neeme ja Piirissaare vahele jääva faarvaatri süvendamiseks.
    Eesti konsul Pihkvas Vladimir Redpap nendib, et kui Venemaa poolt jah-sõna poliitilistel põhjustel ei tule, siis ei saa Eesti pool midagi teha. ?Ma olen üldiselt pessimist, kuid nii optimistlik, kui ma täna olen, pole ma kunagi varem olnud,? sõnab Redpap diplomaatiliselt.
    Pihkva oblasti asekuberner Vladimir Blank kinnitab, et oblastivõimud on alates suvest väga intensiivselt tegutsenud koostöölepingu nimel. Endise külmutusseadmete tehase Protec direktor Blank vastutab Pihkva oblastis investeeringute eest. Blanki andmeil on Pihkva oblastis üle 80, peamiselt metsa ja kalandusega tegeleva Eesti firma.
    Piirissaare kail ootab lõbusõitjaid kalauhhaa ja suitsulatikas. Enne külakosti pakkumist piiravad külamammid Vladimir Blanki ja Vladimir Redpapi. ?Meil elavad sugulased seitsme kilomeetri ehk veerand tunni paadisõidu kaugusel Venemaal Samolva külas,? räägivad mammid. ?Neile külla sõitma peame aga läbi Tartu, Petseri ja Pihkva, mis kokku teeb 250 kilomeetrit.? Kord on kord, laiutavad ametnikud käsi, kuid lubavad uurida piiriületamise võimalust erinimekirja alusel.
    Lühiekskursioonilt saarele naaseb Rein Kilk Piirisaare vallavanema kohusetäitja Kalju Saki kaubiku slepis päevinäinud kastiga motorolleriga, mida kohalikud kutsuvad Muraveiks (sipelgas, vene keeles). ?Sakk tegi kingituse,? patsutab Harley Davidsoni nahktagi kandev Kilk roostes motorollerit. ?Muravei on Piirissaare sümbol.?
    Kilgi sõnul meeldivad talle vanad asjad seetõttu, et need kui aja märgid kannavad järjepidevust. ?Kui ma poleks neli aastat tagasi Tartu vana jõelaevastiku ära ostnud, oleks enamik alustest vanarauaks läinud,? räägib Kilk ja lisab, et nüüdseks on 13 jõelaeva korda tehtud.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Tugev dollar paneb Eesti firmadele põntsu, mõne taskud täidab aga miljonitega
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.