Nimi ei riku meest. Coca-Cola tõestab vastupidist

Indrek Kald 14. september 2001, 00:00

Coca-Cola ei peaks just väga õnnelik olema oma investeeringu üle Eesti pealinnas ? miljonite kroonide eest omandatud õigus Tallinna kesklinnas asuvale kinohoonele on toonud kasu asemel ka kahju.

Ilmselt on küsimus Coca-Colas kui sellises, mida trenditeadlikud inimesed eriti jooma ei kipu. Nüüdne samm nimetada ka Baltimaade suurim kino selle maailma vallutanud kihiseva joogi järgi on ilmselt nii mõnedki inimesed pannud sügavalt mõtlema, kas nad ikka soovivad sellise ebasobiva nimega asutuses filmikunsti nautida.

Ja kui kinoekraan on siiski küllalt ligitõmbav, väldivad nad püüdlikult sellest hoonest rääkides Coca-Cola nime. Nii öeldaksegi Coca-Cola Plaza asemel cii-cii plaza, kobarkino, Forum (samanimelise Soome kinoketi järgi, kuhu meie esikino kuulub) jne. Kindlasti ei sobi neile uhke kinokompleksi nimetamine Coca-Cola nimega. Vanarahvaski ütles hundi asemel susi

Muidugi kogub Coca-Cola plusspunkte otse pealinna südames asuva hoone välisseinu kaunistavate logodega, samuti mõjuvad varjatud reklaamina raadios-teles kõlavad klipid uutest, Coca-Cola Plazas linastuvatest filmidest.

Hoopis teistmoodi tundub aga olevat suhtumine Paldiski maantee ääres asuvasse oktoobris avatavasse Saku Suurhalli, mis kannab samuti tiitlit Baltimaade suurim, sedapuhku sisehall. Vaatamata Rootsi suuromanikule on Saku kui kaubamärk igale eestlasele südamelähedane. Rääkimata kõlalisest sobivusest: Saku Suurhall versus Coca-Cola Plaza. Teine neist ei sobi kuidagi meie kultuuriruumi. Võib ennustada, et erinevalt kesklinna kinohoonest, mille nime inimesed igapidi väänata üritavad, et mitte seejuures Coca-Colat nimetada, jääb peagi äärelinnas avatava Saku halli nimi rahvasuus samaks. Kuigi uus hoone ei asu Sakus.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:08
Otsi:

Ava täpsem otsing