Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Viisnurk tahab kasvada suurimaks
Pärnu suurim tööandja Viisnurk on puidutöötlemisettevõte, kelle missioon on puidu mitmekülgne vääristamine erinevate toodetena tõstmaks klientide elu kvaliteeti. Ettevõtte eesmärk on olla parim puidutöötlemisettevõte Balti regioonis.
Viisnurk on mitme tootmisharuga puidutöötlemisettevõte, kelle põhitegevusalad on mööblitootmine, spordikaupade tootmine, pehmete puitkiudplaatide tootmine ning liimpuitkilpide tootmine. Lisaks põhitegevusaladele tegeleb firma tugitegevustega, mida firma ostab võimalusel sisse. Tugitegevusalad on puidu hankimine ja saematerjali tootmine, soojusenergia tootmine ning tehniline korrashoid.
Viisnurk on ekspordile orienteeritud ettevõte, kelle netokäibest 55 protsenti läheb Põhjamaadesse, 22 protsenti Lääne-Euroopasse, 3 protsenti Põhja-Ameerikasse, 3 protsenti muudesse riikidesse ning 17 protsenti jääb Eestisse. Erinevate tegevusalade lõikes on ekspordi sihtmaade struktuur väga varieeruv.
Suurima käibega on tegevusalade lõikes mööblitootmine 40 protsendiga ettevõtte netokäibesse. Panusest ärikasumisse jääb mööblitootmine napilt maha kiudplaatide tootmisest 41 protsendiga. Mööblitootmisest moodustab omatoodang poole, nagu ka allhange. Enamik puidust (80) moodustab täispuitmööbel.
32 protsenti netokäibest annavad spordikaubad, mille panus ärikasumisse on 25 protsenti. Spordikaupadest omakaupa annab lõviosa käibesse suusatootmine. Suhteliselt uus tegevusala on hokikeppide tootmine, millega hakati tegelema 1998. aastal. Firma tegeleb ka spordikaupade vahendustegevusega.
Kohates poes Atomicu, Rossignoli, Intersporti, Karhu, Madhusi, Peltoneni ja teiste tippsuusafirmade suuski, võib mõnigi üllatuda, kuna need suusad on toodetud Pärnus Viisnurga tehases. Ka Viisnurga enda kaubamärgi Visu all turustatakse suuski 15 riigis. Viisnurga murdmaasuusa tootmise ajalugu ulatub tagasi 1968. aastasse, tänapäeval toodab Viisnurk Visu kaubamärgi all suuski alates lastesuuskadest võistlussuuskadeni.
Kiudplaatide tootmise panuseks netokäibesse on 23 protsenti, kuid kasumisse tervelt 41,5 protsenti. Lõviosa kiudplaaditootmise käibesse annavad omakorda isolatsiooniplaadid, kasvab ka viimistlusplaatide osa.
Viisnurga strateegilised eesmärgid on suurendada tegevusmahtusid, keskenduda põhitegevusvaldkondade arendamisele, tõsta tootmise efektiivsust ning arendada ja toota kõrgema vääristusastmega tarbekaupasid ning tulla lõpptarbijale lähemale.