Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Piiriületus lüheneb minutitele

    Eesti kaubaveo logistika elektroonse andmevahetussüsteemi ehk EDI projekti esimese etapina käivitub jaanuaris piiriületuse dokumentatsiooni elektroonse esitamise võimalus, märtsis lisandub kaubadeklaratsioonide elektroonse esitamise võimalus.
    Esialgu katsetatakse elektroonilist andmevahetussüsteemi vaid Tallinna Sadamat läbiva maismaa transpordi puhul. Tallinna Sadam valiti pilootprojekti käivitamiseks, kuna see on väga kontsentreeritud punkt, kus on hea jälgida süsteemi toimimist. Süsteemi infotehnoloogilise poole eest vastutava ASi Helmes juht Jaan Pillesaar rahustas möödunud nädalal EDI projekti tutvustaval pressikonverentsil Eesti Raudtee esindajaid, et niipea kui pilootprojekt autovedudes on edukalt käivitunud saab kogu süsteemi automaatselt laiendada ka teistele transpordi liikidele.
    EDI andmeedastuse käivitamiseks luuakse hüvisvõrk ehk virtuaalne võrk, mis hakkab teisendama erinevate sõnumi edastajate infot ühtsesse formaati ja saadab need edasi sõnumi adressaadile, samuti on tema ülesandeks vastutada andmeturbe eest ja hallata asjakohast teabehoidlat. Projekti toestajad näevad, et EDI võimaldab mõne aasta jooksul muuta Eestis logistikafirmade, nende klientide, riigiametite, pankade ja teiste sektoriga seotud firmade omavahelise suhtluse paberivabaks ja automaatseks. Näiteks saab tulevikus rahvusvaheline vedaja toksida kusagil Londonis sisse kaubaandmed ja selleks ajaks kui saadetis jõuab Eesti piirile on kõik piiriületus- ja tollidokumendid juba elektrooniliselt kinnitatud. Piiri ületus võtab vaid paar minutit. Praegu võtab see autovedajate hinnangul aega keskmiselt tunni. ?Kui EDI projekt läheb plaanitult, siis võib Eesti ühiskond järgneva viie aasta jooksul võita sellest miljardeid kroone,? räägib Pillesaar.
    EDI projekti elluviimiseks on moodustatud AS EDI Vektor, mille aktsiad kuuluvad Riigi Infokommunikatsiooni Sihtasutusele. EDI süsteemi tehnilise osa eest teostab Helmes, kvaliteedijuhtimise ja äriplaani koostamise eest vastutab Deloitte & Touche Eesti. Projekti esimest etappi finantseeritakse 10 mln krooni ulatuses AS Tallinna Sadama dividendide arvelt (esimese etapi kogumaksumus on 10,78 mln kr)
    e-piiriületus
    lühendab piiriületusprotsessi tundidest minutiteni ca 400 000 kaubaautol aastas
    info tegelikust piiriületusest saabub ette, mis võimaldab eri ametitel tööd planeerida ja enne tegelikku piiriületust kõrvaldada vead dokumentidest
    tõstab turvalisust ja väldib võltsinguid
    lihtsustab andmekogumist, statistikat ja kontrolli, võimaldab Euroopa Liidu nõuete täitmist
    Allikas: AS EDI Vektor
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Kui “info ei liigu” ehk miks õppida juhina arenemiseks kommunikatsiooni
“Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.
“Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.