Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Pettusega võitnud SL-Bussiliinid jääb Tallinnas võimule
Aprillis puhkes skandaal Tallinna ühistranspordi liinikonkursi võitnud SL-Bussiliinide ümber. Üha kindlam näib aga olevat, et ebaausate võtetega Tallinnas liinikonkursi võitnud SL-Bussiliinid pääseb siiski puhta nahaga ja firmale jääb viieaastane ligi 352 miljoni kroonise mahuga leping Tallinna bussiliikluse korraldamiseks.
Säästva arengu ja planeerimise ameti ametniku Margo Tomingase vallandamisega tunnistas ka linnavalitsus, et liinikonkursi korraldamisel rikuti konkursi tingimusi. Margo Tomingas juhtis konkursi ekspertide komisjoni, samal ajal kui tema abikaasa kuulus konkursi võitnud SL-Bussiliinide nõukogusse. Ometigi ei järgnenud sellele konkursi tulemuste tühistamist ja uue konkursi korraldamist ega paremuselt teise pakkumise võitjaks tunnistamist.
Suve jooksul on SL Bussiliinide kohta tulnud veel mitu kahtlema paneva sisuga uudist. Linna säästva arengu ja planeerimise amet teatas juulis, et ei ole veel näinud Tallinnasse toodavaid busse. Samas pidid esimesed bussid graafiku järgi kohale jõudma juulis. Hiljuti paiskas Tallinna Trolli- ja Trammipargi AS meediasse teate, et tulevane pealinna ühistranspordi korraldaja SL-Bussiliinid on suurvõlglane, kuna pole tasunud renti territooriumi kasutamise eest.
Eelmise nädala lõpus tuli SL-Bussiliinidest siiski ka positiivseid uudiseid. Scania teatas, et bussifirma on ostnud neilt 15 uut Scania bussi ja 15 kasutatud Volvo bussi. Ka rahad on korrektselt tasutud.
On meeldiv, et linnavalitsuse uurimiskomisjon suutis avastada tehtud rikkumised konkursi korralduses. Samas olen pettunud, et linnavalitsuse reageering jäi poolikuks ? piirduti vaid reegleid rikkunud ametniku vallandamisega, jõusse jäeti aga ametikoha ärakasutamise tulemusena troonile tõusnud firma võit. Kahjuks süvendab see tunnet, et pettusega saabki saavutada avalikus sektoris konkursi võite ning suurim ohverdus selle eest on vaid oma mees riigiametis.