Kolmapäev 22. veebruar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Vaid sularahaga taksoklient on kliendiseisuses

Tõnu Tramm 19. september 2001, 00:00

Tallinnas on ühtekokku registreeritud 22 taksofirmat, mille alluvuses sõidab keskmiselt 1500 taksot. Lisaks üksiküritajad, kes veavad kliente ilma litsentsita. ?Nende osakaal ei ole siiski väga suur, kuid nende olemasolu ei saa eitada,? nendib Tallinna Säästva Arengu ja Planeerimise Ameti vanemspetsialist Mati Pais.

Konkurents Tallinna taksonduses on tihe, mistõttu on iga klient kulda väärt. Kuid mitte igasugune klient, vaid üksnes see, kes maksab sularahas. ?Vahel on mul päevas üldse vaid kümmekond reisi ja kui neist pool on sõidud sularahata, kliendikaartidega, on mul tõsine probleem, et autosse bensiini osta,? tunnistab taksojuht, kes edasise teenistuse huvides ei soovi oma nime ajaleheveergudel näha.

Ka Mati Pais möönab, et taksofirmade tegelikel klientidel on end raske kliendina tunda. Taksojuht on sisuliselt eraettevõtja, kes ostab taksofirmalt dispet?erteenistuse, plafooni jms. Kaardisõidud laekuvad taksofirmasse, taksojuhini jõuavad nad ajalise nihkega.

Enamik taksojuhte suudab kliendikaarti nähes siiski kibestumise alla neelata, kuid sageli on neid, kes reisijale otse näkku lajatavad: oleks ma seda teadnud, poleks ma teid peale võtnudki! Klient tunneb end madalamana kui muru ja mitu nädalat ei tõuse käsi takso tellimiseks telefonitoru tõstma. Parem sõidan bussiga!

Nõnda ongi nii mõnedki ettevõtted sunnitud aeg-ajalt taksofirmat vahetama, sest taksojuhid teavad juba peast kaardiklientide koduseid aadresse ning dispet?eri taksotellimuse kutsungid nendele aadressidele jäävad kui hüüdjaks hääleks kõrbes. ?Ka meie firma vahetas kevadel taksofirmat,? tunnistas ASi Ericsson Eesti büroojuhataja Merike Koolmeister. Taksofirma vahetuse ajendiks sai juhtum, mil Ericssoni töötaja jäi laevast maha, kuna taksojuht oli kliendikaardilt summa valesti maha arvanud ja kohale jõudes selgus, et jääk oli tegelikkuses väiksem, kui kaardil märgitud. ?Pahandust oli meil selle tõttu palju,? lausub Koolmeister.

Ka Ericssoni turundusdirektor Solveig Piirsalu-Kopõlov tunnistab, et sai taksot kasutades pidevalt kogeda taksojuhtide ninakrimpsutusi. ?Meeldiv see igal juhul ei olnud. Nüüd me sõidame teise firmaga ja suhtumine on sootuks teine,? lausus Piirsalu-Kopõlov.

Kliendikaardid on kasutusel suuremates Tallinna taksofirmades, mida paljud asutused ka usinalt kasutavad. On kliendikaarte, millega saab ainult hinnaalandust, on kaarte, millega saab tasuda sõidu eest, on t?ekiraamatuid, millega sularahata arveldada.

Nii taksojuhtide, taksofirmade kui ka linnavalitsuse esindajate hinnangul saavad probleemid taksoteeninduses alguse otse taksopeatusest. Õigupoolest nende puudumisest. Isegi Tallinna taksoveo eeskirjas on punkt, mis ütleb: takso võib seista kliendi ootel (v.a tellitud takso) ainult taksopeatuse eritähistust omavas kohas. Paraku on aga neid Tallinnas vaid mõni üksik, needki suuremate firmade vahel isekeskis ära jagatud. ?Kui me saaksime peatused paika ja kõikidele firmadele võrdsed õigused neis seista, laheneksid kohe paljud probleemid,? nendib Pais. Taksojuhtidel oleks rohkem võimalusi leida kliente, kaoksid ära konkurendid piraattaksode näol, taksojuhtide teenistus suureneks ning ka sularahata kliendile suudetakse siis rõõmsamalt näkku vaadata. Millal aga saab taksopeatustega kord majja, pole teada.

Paisi sõnul on esmalt tarvis lappida augud seadustikus, koostada peatuste määrus, see linnavalitsuses kinnitada, tellida märgid, peatused tähistada jne. ?No loodame, et kuu aja jooksul suudame ehk midagi teha,? annab Pais siiski lootust.

Vt. ka tabelit: Tallinna suuremate taksofirmade ülevaade

�rip�ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:09
Otsi:

Ava täpsem otsing