Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mandri ja Muhu vahele tunnel või uus laev
Maanteeameti peadirektor Riho Sõrmus ütles ajalehele Meie Maa, et püsiühendus peab töötama kui äriprojekt.
?Uuesti tasuks üles võtta tunneli teema, sest see on keskkonnasõbralikum ja annaks ka tuntavaid kokkuhoiuvõimalusi. Tunneli puhul ei ole tegelikult nii palju ohtusid, kui kardetakse,? rääkis Sõrmus.
Silla maksumuse osas jäid spetsialistid esialgsele arvamusele ? 1,2?1,3 miljardit krooni, kuid arhitektuurselt vähem mõjuvam talasild või tunnel tuleksid märksa odavamad.
Teede- ja sideministeeriumi kantsler Margus Leivo mainis, et püsiühenduse rahastamise vastu on tundnud huvi Ameerika, Saksamaa ja Jaapani investorid, kuid enne, kui projektil poliitilist tuge ja seisukohta taga ei ole, ei saa millestki konkreetsest rääkida.
Finantseerimisskeemidest kõnelenud Mart Habakuk PricewaterhouseCoopersist märkis, et kõige tähtsam on tabada õiget momenti, mil parvlaevaühendus on oma eeliseid kaotamas ja tasuvam on püsiühenduse rajamine.
Habakuke sõnul on riigi roll ka siis, kui kogu raha püsiühenduse rajamiseks tuleks erakapitalilt, väga oluline. ?Kõige tähtsam on valitsuse sõnum, et nad projekti toetavad ja on nõus võtma mõningaid riske,? sõnas ta.
Autor: ÄP Online