Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Serveri kvaliteet mõjutab firma äri edukust
Eesti hetkel vägagi hinnatundlikul IT-turul tehakse uue raudvara soetamisel tihtipeale otsus mitte hinna ja kvaliteedi suhtest lähtudes, vaid eelistatakse suhteliselt odavana näivat tuntud kaubamärgiga serverit selle oletatavale töökindlusele tuginedes.
Süvenemata jäetakse asjaoludesse, et pakkumise on teinud IT-turul mitte midagi ütlev tegija, kelle tegevusaladesse kuulub tihtipeale arvutitootmisele lisaks veel kodumasinate remont, baaripidamine ja alkoholi hulgimüük. Nii aga seatakse end teadmatusest olukorda, kus kogu vastutus langeb lõpptulemusena kasutaja enda kaela, kuna komplekteeritud seade ei vasta mingil moel brandi poolt etteseatud tingimustele ega tööta ka soovitud konfiguratsioonis.
Seetõttu soovitan brandname serveri ostjatel kindlasti jälgida müüja tootjapoolse koolituse ja vastava kvaliteedisertifikaadi omamist. Kindlasti tasub seadmestuses kontrollida Inteli-põhise mikroarhitektuuri olemasolu, kuna see tagab parima kvaliteedi.
Iga ettevõte vajab internetiajastul servereid. Küsimusele, milline server sobib just teie ärisse, leidub enamasti ühene vastus: Inteli protsessoritel põhinevad süsteemid. Need sobivad veebiäri failihalduse, e-posti, üld- ja eriotstarbeliste serverite jaoks.
Kvaliteet ei ole mitte võimalus, vaid tingimusteta edu pant. Serverid, mida nimetatakse tabavalt building-block?ideks ehk ehituskivideks on nn rack?i ehk standardiseeritud sahtlisse paigutatad vähemalt 1?2 protsessoriga seadmed või kuni 7 seadme (7U) kõrgused 4-8 protsessoriga tornid-monstrumid. Välist disaini on võimalik serveritel valida.
Ka serveriseadmetel nagu ka PCdel on tavaliselt 3aastane limiteeritud garantii, mis eeldab nende otstarbekohast kasutamist. Näiteks kõik Intelil põhinevad serveritooted on läbinud umbkaudu 50 inimtööpäevase katsetuste tsükli ja vastavad eksisteerivatele tootestandarditele.
Keegi ei saa lubada endale serveri downtime?i ehk jõudeolekut. Seetõttu on serveri ostu puhul oluline, et tugi oleks kättesaadav 24 tundi ööpäevas ja 7 päeva nädalas nii veebis ja telefonitsi, olles valmis lahendama oma toodetega seonduvad igasugused probleemid. Uurida tasub ka tootekoolituse võimalusi ja tasuta tootetarkvara allalaadimisvõimalusi internetist.
Autor: Lembit Krull