Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ametiautod löögi all

    500kroonine hüvitus isikliku auto ametisõitudeks kasutamisel on püsinud alates 1993. aastast, mil bensiiniliiter maksis 3 krooni. Selle kõrval, et see kompensatsioon kerkib kahekordseks, kahekordistub uuest aastast 1000 kroonini ka ametiautode isiklikuks sõitudeks kasutamise erisoodustuse määr.
    Varem 500 ja uuest aastast 1000kroonise piirmäära eest ühe auto kohta kuus peab ettevõtja või asutus riigile erisoodustuse pealt makse maksma.
    Vahe on selles, et kui isikliku auto kasutamise hüvitamine 1000 krooni ulatuses on tööandjale soovituslik, siis riik nõuab erisoodustuse igal juhul kätte ja tavaliselt maksab selle kinni auto lõppkasutaja, st töövõtja.
    Ametiautoga töövõtjale läheb järgmisest aastast selline auto maksma 9600 krooni, mis on näiteks kaks korda suurem kui uue auto liisingumaksete intress.
    Suureneva maksukoormusega kodanikke on riigis rahandusministeeriumi andmetel 22 000.
    Nimetatud maksude arvel loodab riik järgmise aasta pingelisse eelarvesse teenida 84 mln krooni.
    Rahandusministri nõunik Madis Müller ütles maksukoormuse tõusu põhjendades: ?Praktiliselt igal juhul ületab erisoodustus 500 krooni piiri.? Ta lisas, et 500kroonine piir oli mõlemal juhul, nii isikliku auto sõitude hüvitamisel kui ametiauto kasutamise erisoodustuse arvestamisel ebaloogiliselt väike.
    Samas ei suuda keegi välja töötada täpset mehhanismi, et kindlaks teha, kui palju töövõtja tööandja poolt antud autot isiklikuks otstarbeks kasutab. Loomulikult ei taha keegi tema sõnul viia sisse bürokraatlikku sõidulehtede korda. Niisiis oli kõige lihtsam erisoodustuse määra kahekordistada.
    Nõunik Madis Müller nentis, et loomulikult arvestati erisoodustuse määra tõstmisel pingelise riigieelarvega. Ta lisas samas, et tegemist oli maksumuudatusega, mida võib kindlasti pidada väga õiglaseks.
    ?Õiglusega ei ole siin midagi pistmist,? ütles erisoodustuse määra tõusu kommenteerides Eesti Energia pressiesindaja Kaie Saar.
    Tallinna linnasekretär Toomas Sepp selgitas, et nii tööandjale kui töövõtjale oleks kasulikum, kui loobutaks ametiautodest ja töövõtja teeks ametisõite selleks ettenähtud kompensatsiooni eest oma isikliku autoga.
    Uuest aastast muutub see kasu veelgi ilmsemaks.
    ?Me tervitame seda valitsuse mõistlikku otsust, sest Tallinna linnavalitsus on ametiautodest loobunud,? ütles Sepp. Ta lisas, et arvestades bensiini jm hindade kerkimist, võib 1000 krooni isikliku auto kasutamise hüvituseks igati õiglaseks pidada.
    Linnavalitsus vabaneks omakorda ametiautode kindlustamisest, remondist, avarii- ja sissemurdmise kahjudest jms kuludest.
    Linnakantseleis oli varem umbes 140 töötaja peale 20 ametiautot. Praegu sõidab selliseid vaid neli. Sepa sõnul piisab linnakantselei jaoks täiesti paarist üldises kasutuses olevast autost ja väikebussist.
    Erinevalt Tallinna linnavalitsuse töötajatest kasutavad Eesti Energia 1950 töötajat ümmarguselt sadat asutuse ametiautot.
    Eesti Energiale tähendab see alates uuest aastast 40 000?50 000kroonist lisaväljaminekut kuus. Aastas peab Eesti Energia riigile maksma umbes pool miljonit krooni rohkem kui seni.
    ?Tegemist on ettevõtte maksukoormusega,? toonitas Saar, jättes lahti küsimuse, kelle taskust ikkagi lisanduv maksuraha tuleb, kas võetakse see ettevõtte eelarvest või tasub seda iga ametiauto kasutaja.
    Vestlustest kümmekonna keskmise suurusega ja väikefirmade juhtidega selgus, et sõltub ettevõttest, kas täiendav maksukoormus jäetakse autot kasutava töövõtja kanda või katab selle firma ise osaliselt või täielikult.
    Enamik neist pidas valitsuse otsust tõsta nn autokompensatsioon ja erisoodustuse piirmäär kahekordseks õiglaseks. Väiksemad ettevõtjad ei kasuta suures osas ametiautosid, vaid tasuvad töötajaile isikliku auto kasutamise eest.
    Neist ühe, ajakirjandust levitava OÜ Kirilind direktor Tiit Rein ütles, et lisakulu tuleb aastas kümne tuhande krooni ringis, mis pole väga märkimisväärne. Kulude tasemega võrreldes on see 500kroonine lisa mõistetav, arvas ta. Kirilind kasutab tööülesanneteks töötajate autosid, mis on direktori väitel end igati õigustanud.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Indrek Kasela astub tagasi, juhatus jätkab kahe liikmega
Kalatootja PRFoodsi juht Indrek Kasela astus ettevõtte juhi kohalt tagasi, samuti lahkus ta tütarühingute Saaremere Kala ja Saare Kala Tootmine juhatustest.
Kalatootja PRFoodsi juht Indrek Kasela astus ettevõtte juhi kohalt tagasi, samuti lahkus ta tütarühingute Saaremere Kala ja Saare Kala Tootmine juhatustest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Uus linnavõim vahetas välja Tallinna Hambakliiniku nõukogu ja juhi
SA Tallinna Hambakliiniku nõukogu kutsus alates tänasest tagasi juhatuse esimehe Maksim Volkovi, kelle juhitud linnaasutuses paljastas audit autoritaarse juhtimise ja lepingud omadega.
SA Tallinna Hambakliiniku nõukogu kutsus alates tänasest tagasi juhatuse esimehe Maksim Volkovi, kelle juhitud linnaasutuses paljastas audit autoritaarse juhtimise ja lepingud omadega.