USA terrorirünnakud lõid Eesti reklaamiturgu

Heidit Kaio 24. september 2001, 00:00

Seoses terrorirünnakutega USAs katkestas arvutifirma IBM kogu maailmas, sealhulgas ka Eestis, käimasoleva reklaamikampaania. Kampaania katkestus puudutab ajakirjandusväljaandeid, mis edastavad päevauudiseid ja kajastavad USA terrorirünnakutega seotut. Eestis tõmbas IBM reklaamid välja suurematest päevalehtedest.

?IBMi reklaami ilmumine negatiivsete uudiste kõrval võib tekitada tarbija mõtteis halbu seoseid,? ütles IBM Eesti turundusjuhi Ingrid Luik (pildil). ?On ka teada, et suurte õnnetuste järel loetakse ajakirjandusväljaandeid tavalisest rohkem. IBM ei taha seda masinavärki toetada,? ütles Luik.

Peale katastroofi USAs vaatas IBM üle kogu maailmas ilmuvad ettevõtte reklaamide tekstid ja pildid, et vältida reklaamide ilmumist, mida vaadates võib tekkida tahtmatu seos terrorirünnakutega.

Reklaamikampaaniate katkestamisest kõikjal maailmas on kliente teavitanud ka lennukompanii SAS.

Hoolimata tagasilöögist on Eesti meediaettevõtted optimistlikud. Pärast 1999. ja 2000. aasta reklaamituru langust lubab tänavune aasta tõusu. Televisioonikanalite reklaamijuhid ennustavad tänavu 10protsendilist turu mahu tõusu, ajalehed ootavad keskmiselt 15protsendilist tõusu.

Tänu reklaamituru ümberjagamisele on selle aasta võitjad TV3 ja Postimees.

TV3 on kätte saanud umbes 10 protsenti rohkem reklaamiraha kui mullu. ?Eufooriaks pole veel põhjust,? ütles TV3 tegevdirektor Toomas Vara.

Järgmise aasta reklaamituru hoogu võib Vara hinnangul kärpida läinud nädala USA terrorirünnakute järel tekkida võiv maailmamajanduse jahenemine. ?Televisioon toitub rohkem kui ükski teine meedia rahvusvaheliste kontsernide reklaamirahast ja on sõltuv rahvusvahelise majanduse priskusest,? ütles Vara.

Postimehe reklaamimahu tänavune tõus on 40 protsenti. Hiigelhüppele andis hoo reklaamidirektor Marek Pihlaku ütlust mööda see, et Postimees jagab neljapäeviti tasuta lehte Tallinna postkastidesse. Samuti oli Pihlak rahul veebiväljaande reklaamikäibe kasvuga.

Tuleva aasta ajalehtede reklaamimahtu mõjutab Pihlaku hinnangul kõige enam telemaastikul toimuv, ETVst reklaami kadumine ja TV1 saatus. Samuti loodab ta aastaid kestnud telereklaami dumpingu lõppemisele.

Vastupidine areng on toimunud mujal Euroopas. Kahe eelneva aasta jõulisele tõusule on järgnenud sel aastal langus, mille on Äripäeva turundusdirektori Andrus Vaheri hinnangul põhjustanud uue tehnoloogia sektoriga seotud ülepaisutatud ootuste purunemine. Vaher ennustab, et trükimeedia reklaami vähenemine Euroopas ei peaks Eestit puudutama.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 11:53
Otsi:

Ava täpsem otsing