Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tarneahelas peitub ettevõttele suurim kulude kokkuhoiu võimalus

    Üldjuhul peituvad varudes tarneahela eri osade suurimad võimalused kulude alandamiseks ning käibevahendite vabastamiseks.
    Turundusteooria 4P (inglise keeles product, price, promotion, place ehk toode, hind, müügitoetus ja koht) seast toote- ja hinnafaktoritega manipuleerimine turul annab lühiajalise efekti ning on kulukas. Oskusliku müügitoetuse ? olgu selleks reklaam, suhtekorraldus või muu ? kaudu on võimalik saavutada märkimisväärne ning pikaajaline positiivne mõju ettevõtte majandustulemustele. Samas teame, et nii mõneski tegevusharus küündivad promotsioonikulud kõrgemale kui 50 kogukuludest.
    Logistilised kulud moodustavad tarbe- ja vabaajakaupade puhul kuni 36 kogukuludest. Saavutades nende kulude alanemise mõnekümne protsendi võrra, kaotamata sealjuures kvaliteedis, on kasum kasvanud. Logistika abil saame edukalt kaasata erinevaid asukoha võimalusi. Näiteks, kuhu paigutada tarneahelas varude kontsentratsioonipunktid, kuhu rajada jaotuskeskused, kust, kuidas, kui palju ja kui sageli vedada jne.
    Äripäeva logistikaseminaril keskendusin kulude alandamise ja käibevahendite vabastamise võimalustele tarneahela eri osades. Toon siinkohal esile ainult kaks peamist varudega seonduvat kulusid mõjutavat komponenti: klienditeeninduse taseme ja tarneaja täpsuse.
    Adekvaatne informatsioon reaalajas ja selle optimaalseima liikumise tagamine ning motivatsioon aitavad eesmärkideni jõuda.
    Avatus ja ausus suhtlemisel tarnijate ja klientidega ning tarnijate tarnijatega ja klientide klientidega jne annab kõigile protsessis osalejaile parema ning täiuslikuma ülevaate tarneahelast tervikuna. Ühiselt on mõistlik läbi viia logistilise protsessi audit alates tootjatehasest lõpptarbijani ja see kaardistada. Audit aitab tuvastada ja välistada varude dubleerimise, väldib infopuudusest tingitud mõttetud kulud ja ressursside alakasutatuse. Esmaste sammude jaoks ei ole keeruline infotehnoloogiline integratsioon hädavajalik. See tekib hiljem loogilise jätkuna, kui on mõistetud lahendamist vajavate probleemide olemust, leitud nende juured ja asutakse konkreetsete lahendussammude planeerimisele.
    Sama kehtib ka ühe ettevõtte raames. Kui sagedased on näiteks olukorrad, mil ettevõtte varustaja saadab 200 km kaugusele Tallinna tühja auto toorainekoorma järele ning samal ajal liigub kommertsosakonna tellimusel teine tühi auto Tallinna poolt laadima valmistoodangukoormat? Ettevõtte maksab puuduliku sisese infoliikumise tõttu sealjuures kinni kahekordse tühisõidu, mil sellise kulu oleks võinud täielikult välistada.
    Kasumit suurendavate muudatuste sisseviimiseks peavad kõik osapooled olema selleks piisavalt motiveeritud. Kaasa arvatud ettevõtete töötajad.
    Uskuge, et piisava motivatsiooni korral on kliendid paljudel juhtudel nõus madalama teenindustasemega, mis võimaldab kasumit varude alanemise või väiksema tarnekiiruse-täpsuse arvelt suurendada. Ka on motivatsioon kasumilaeka kuldvõtmeks firma sees.
    Selles veendumiseks vaadelge ettevõttes toimuvat. Kas ostu- ja müügiosakondade motivatsioonisüsteem tagab resultaadina varude alandamise? Kas logistika ning ostude eest vastutavad isikud on otseselt motiveeritud ettevõtte kulusid alandama ning kasumit suurendama? Kui ei, siis väidan, et omanikel jääb erinevatel põhjustel märkimisväärne osa kasumist saamata. Töötajate piisav motiveerimine ning motivatsioonimehhanismi sidumine erinevate mõõdikutega oleks soodsam.
    ___________________________________________
    Samal teemal: Illimar Pauli ettekanne Äripäeva logistikaseminaril ?Mida pidada silmas logistilise teenuse sisseostmisel?
    Autor: Illimar Paul
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Tugev dollar paneb Eesti firmadele põntsu, mõne taskud täidab aga miljonitega
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.