Erki Urva: Estonian Air peab jätkama

26. september 2001, 12:10

Intervjuu Estonian Airi asepresidendi ja juhatuse liikme Erki Urvaga

<b>Eelmise nädala lõpul olite veel Estonian Airi tulevikust seosed USA terrorirünnakuga rääkides optimistlik, arvates, et Eestit see eriti ei puuduta.</b>
Olen ka praegu optimistlik, ehkki olukord on vahepeal tõesti kardinaalselt muutunud ja me ei saa enam oma lennukitega lennata. Täna võime tõdeda, kui väike on maailm tegelikult.

<b>Millisel seisukohal on Estonian Airi praeguse olukorra suhtes selle üks omanikke Maersk Air?</b>
Neil õnnestus kodumaal oma probleemid lahendada tänu Taani riigi valitsuse abile. Maerski suhtumist näitab seegi, et nad suutsid kaks lennukit oma liiklusest välja võtta ja meile appi saata.

<b>Eilsel aktsionäride koosolekul, kus osalesid ka rahandusminister Siim Kallas ja mjandusminister Mihkel Pärnoja, võeti vastu otsus, et Kallas palub Taani valitsuselt garantii laiendamist ka Maerski osalises omanduses olevale Estonian Airile. Kas see on nüüd meie ainus lootus?</b>
Ma ei ütleks, et see on ainus pääsetee. Kogu maailm otsib lahendusi. Oleme juba saanud informatsiooni, et võimalikuks osutub hakata ostma kindlustuspoliise terrosrismi vastu 150 miljoni USA dollari suuruse kattega. Võimalik, et see summa suureneb veelgi.

Eesti valitsusel keelab küsitud kümne miljardi krooni suurust tagatist andmast praegu kehtib seadusandlus, sest see ületab lubatud 15 protsenti eelarvest.
Loodame, et meie valitsus viib asja siiski parlamenti. Puudu olev osa jääb ju kogu aeg väiksemaks.

<b>Siim Kallas ütles eile õhtul Aktuaalses Kaameras, et Eesti rahvusliku lennufirma säilimine on küsimärgi all. Kuidas kommenteerite?</b>
Eesti lennundusseaduses on Estonian Air tõesti nimetatud rahvuslikuks vedajaks, kuid see on rohkem aunimetus ja sttause küsimus. Ega see, kui rahvuslik eest ära võtta, tähenda veel Estonian Airi kadumist. Ja antud juhul ei muudaks see midagi. Teistes riikides on antud garantiid kõigile seal tegutsevaile lennufirmadele. Maersk pole ju ka rahvuslik lennufirma. Oluline on, millises riigis on lennufirma koos oma lennukitega registreeritud.

<b>Miks Eesti sugusel väikesel riigil on üldse tarvis oma lennufirmat? Meie lennuvajaduse võiks ju edukalt katta SAS, Finnair või mis tahes teine suur lennufirma.</b>
Usun, et Estonian Airi kadumisel kaotaks väga palju kogu Eesti riik. Meie jaoks on primaarne siinne turg, kogu meie strateegia on sellele üles ehitatud. Ükski välislendaja ei tuleks siia kahjumiga lendama. Näiteks Moskva vahet lendasime kuni viimase ajani kahjumiga, kuid see liin oli vajalik siinsetele inimestele. Lõpuks tahab Eesti inimene istuda lennukisse, kus temaga räägitakse emakeeles ja kus ta saab lugeda eestikeelseid ajalehti. Minu arust see on meie rahvuslik uhkus ja tähtis riigi mainele.

<b>Milline on Estonian Airi mõju Eesti majandusele?</b>
Firmas saab tööd 370 inimest, kuid me anname otseselt tööd veel paljudele lennujaamas tegutsevatele firmadele. Anname üle poole Tallinna Lennujaama käibest. Teenindame reisibüroosid ja toome kliente siinsetele hotellidele. Selle kõige pealt kogub riik makse. Usun, et lannufirma tegevus mõjutab kogu Eesti majandust üsna olulisel määral.

<b>Veel eelmisel nädalal lootsite aasta lõpuks kasumisse jõuda. Kui reaalne on see nüüd?</b>
Lõpmatuseni nii jätkata muidugi ei saa, lahendus tuleb leida ja me leiame selle. Kui seda ei usuks, võiks kohe koju minna ja jalad seina peale lüüa.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing