Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mobiiltelefon vajab tarkvara vahetust
Sarnaselt arvutite tarkvara uuendamisele võimaldab ka mobiiltelefonide tarkvara uuendamine anda neile uusi kasutusvõimalusi ning parandada eelmistest versioonidest leitud vead.
Ericsson Eesti tootejuhi Tarmo Tilseni sõnul on tarkvarauuendused sageli tingitud näiteks sellest, et mobiiltelefonis juba hulk aega enne mingi teenuse kasutuselevõttu see teenus programmiliselt võimalik, kuid puudub operaator, kes seda kasutaks. ?Kui aga uus teenus kasutusele võetakse, võib tekkida vajadus mingis osas kasutajaliidest muuta mugavamaks või selgemaks, see tingibki siis tarkvara vahetuse?, kinnitab Tilsen.
Tarkvara vahetustel on mõnikord ka puht praktiline sisu, näiteks selleks, et muuta telefoni töö sujuvamaks erinevate tootjate seadmetega varustatud operaatorvõrkudes. ?Kuigi kõik Ericssoni tarkvaraversioonid saavad tüübi heakskiidu, ei ole võimalik neid testida 100 maailma eri võrkude konfiguratsioonidega, samuti võib turul olla või tulla mingeid lisaseadmeid nt. mingit tüüpi arvuti, millega ühildumiseks on vajalik tarvaramuutus, mida on lihtsam teha telefonis kui selles teises seadmes,? sõnab Tilsen.
Mõningate tarkvarauuenduste peamiseks sisuks on ka lihtsalt näiteks telefoni mälus olevate operaatorite nimekirja uuenduste tegemine.
Otsest vajadust mobiiltelefoni tarkvara uuendamiseks pole sugugi alati, enamik vanemaid telefonide tarkvaraversioone töötavad täiesti ka uuemate versioonide olemasolu korral. Küll tasub aga spetsialistide hinnangul kaaluda telefoni tarkvara uuendamist siis, kui tekib probleem telefoni töös. Sellisel juhul on kasulik konsulteerida kas müügiesinduse või hooldusega, kes pakub võimalikele probleemidele lahenduse, seda kas tarkvarauuenduse või telefoni remondi näol.
Juhul, kui telefoniga ka mingeid probleeme ei ole, tasuks Mäkitorppa tehnikajuhi Kristjan Martini sõnul käia mobiiltelefoniga regulaarselt hoolduses. ?Telefoni ülevaatus, puhastamine ja katkiste osade vahetamine kord aastas oleks igati mõistlik,? kinnitab Martin. Vajadusel saab hooldustöö tegijaga konsulteerides lasta vahetatada ka vajalik tarkvara uuema versiooni vastu.
Infot uuenduste kohta ning telefonide hooldust ning vajadusel ka tarkvara vahetust saab lasta teha volitatud hoolduskeskustes ja hoolduspunktides, samuti saab infot tootjate infokanalitest. Näiteks Ericssonil on Eestis 2 volitatud hoolduskeskust ja 8 hoolduspunkti. Arenevate ja muutuvate teenuste korral, nagu nt. GPRS, saab kindlasti tuge ja teavet muutustest ka operaatorite infokanalitest.
Ericsson Eesti tootejuhi Tarmo Tilseni sõnul tasub hooldust teha ametlikes esindustes, sest piraatseadmete ja varastatud programmide kasutamisega võib asi halvimal juhul lõppeda telefoni kasutuskõlbmatuks muutumisega.
Tarkvara vahetamise hind sõltub paljuski esindusest, kuid tavaliselt on garantiiajal tehtavad uuendused tasuta, pärast garantiiaja lõppemist läheb tarkvara uuendamine maksma umbes 300-400 krooni.
Tarkvara on võimalik uuendada ka neil mobiiltelefonidel, millede tootmine on lõpetatud. Kristjan Martini sõnul tasub ka vanema telefoniga hooldusesse minnes uurida, millist tarkvara selles kasutatakse, sest tavaliselt tuleb telefoni kohta vähemalt üks versiooniuuendus ka pärast tootmise lõppu. Samas pole aga riisvaraliselt lihtsalt võimalik kõiki uuendusi ja teenuseid vanemates telefonides kasutada.