Laupäev 10. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Mõelge, kuidas teie firma mõjutab inimesi

27. september 2001, 00:00

Meelelahutustööstuskontserni BDG juhatuse esimehe Peeter Rebase sõnul peaks kõikide valdkondade ettevõtted lisaks käibe ja kasumi arvutamisele mõtlema ka sellele, kuidas nende firma ja firma tooted mõjutavad Eesti elanike elu.

Meelelahutusärimehi hoiatas Rebane just üle investeerimast ja üle kulutamast. ?Juhtige ratsionaalselt, mitte emotsionaalselt, kuigi see ala on väga emotsionaalne,? ütles Rebane.

BDG arvestab äriplaani koostamisel järgnevaid tegureid:

  • 6 suuremat levimuusika- jm ürituste korraldajat;
  • 7 suuremat Tallinna ööklubi;
  • 3 filmi- ja 6 videolevitajat;
  • Perspektiivikad valdkonnad on sport, teatrid ja klassikalise muusika üritused.

BDG on ainuke kõigis Balti riikides tegutsev meelelahutusfirma, ainuke nii kontserdi-, klubi- kui ka filmiäris tegutsev meelelahutusfirma, kelle turuosa ca 35.

  • Käibe tõus 19. Igal aastal on kasv natuke väiksem, mis näitab turu stabiliseerumist.
  • Kasumi tõus 30 käibe tõusu arvelt
  • Tööjõukulude kasv 7
  • Investeeringute kasv 34

Prognoosid põhinevad eeldusel, et turg kasvab.

  • Hansakinod (multiplekskino)
  • Kavas on avada 2 uut klubi
  • Ühtne korporatiivne identiteet

Sissetulekud suurenevad, tarbimine kasvab. Statistikaameti andmeil kulutas iga inimene eelmisel aastal meelelahutusele 1750 krooni, mis teeks turu mahuks 250 miljonit krooni.

Tegelik turu suurus on ametlikest numbritest mitu korda suurem. Mida aeg edasi, seda suurem osa inimeste sissetulekust kulub tavaliselt meelelahutusele.

  • Haritus ja teadlikkus suureneb, ni?iturud arenevad. Kõigile mõeldud muusikaürituste asemel on palju valikuid.
  • Internet suurendab isolatsiooni. Päev läbi e-kirju saatnud inimene tahab pärast tööd suhelda ning kulutab meelelahutusele.
  • Infrastruktuur paraneb, teenuste kvaliteet tõuseb. Näiteks Saku Suurhalli valmimisega saab Eesti juurde suurepärase kontserdikoha.
  • Turismi osa kasvab.

Iibe langus. Alates 1995. aastast on iive olnud negatiivne, 2007. ja 2008. aastal tuleb selle tõttu paljudes valdkondades langus, mida võiksid kõik ärimehed arvestada.

Võimalik käibemaksumuudatus: 18 käibemaks järgmisest aastast teatri- ja kontserdipiletitele, kui korraldajaks on erafirma, ning 5, kui korraldajaks riiklik asutus.

Turu ?solkimine?. Palju on ühekordseid tegijaid ehk ?kauboisid?.

Ettevõtte tugevad küljed:

  • Innovatiivne ja kreatiivne turundus ehk koostööprojektid teiste firmadega
  • Grupisisene sünergia
  • Rahvusvahelised partnerid
  • Avaliku ja erasektori koostöö (projekt Riia 800, mille kogumaksumus oli 85 miljonit krooni)
  • Uued turud, nt piletite müük Soomes
  • Uued projektid, nt Hansapanga kliendipäevad, Kroonika sünnipäeva korraldamine

Nõrgad küljed: Kiire kasv, mis tekitab stressi nii inimestel kui ka organisatsioonil.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:09
Otsi:

Ava täpsem otsing