Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Transporditurul toimub korrastumine

    Viimastel aastatel ei ole sõidukite arv autoveoturul Eestis oluliselt kasvanud. Samas on veomahud siiski pidevalt suurenenud, mille võib panna autopargi efektiivsema kasutamise arvele. Siiski seisab tõsisem autoveoturu korrastumine alles ees tänavu sügisel, kui oktoobrist hakkavad kehtima 2000.a vastu võetud autoveoseaduse nõuded. Alates oktoobrist peavad kommertsvedusid tegevad veofirmad omama tegevusluba ja iga veoki kohta sõidukikaarti. Tegevusloa saamiseks peavad ettevõttes vedude eest vastutavad isikud olema läbinud vastava koolituse ja sõidukikaardi saamiseks peab firmal olema täidetud omavahendite nõue, mis on 140 000 krooni esimese veoki kohta ja 80 000 krooni iga järgmise sõiduki kohta. Täies mahus hakkavad omavahendite nõuded kehtima 2002. aasta oktoobris, tänavu 1. oktoobrist rakendub omavahendite nõue 30 ulatuses.
    Meretransport on Eestis jõudnud olukorda, kus konteinervedude turg on suhteliselt täis ja konkurents on veohinnad väga madalale löödud. Paljud laevafirmad ja agendid arvestasid Eestisse tulles võimalusega pakkuda põhiliselt transiiti Venemaale. Venemaa finantskriisiga need lootused luhtusid ja ka praeguseks ei ole transiit taastunud. Seega peab enamus firmasid võitlema kohalike klientide pärast.
    1998. aastast kuni praeguseni on põhilised arengusuunad olnud:
    feederliinide lisandumine: Tallinnasse on avanud oma regulaarliinid mitmed Euroopa laevafirmad ? Unifeeder, ESF Euroservice, RIX Lines;globaalsete konteinerliinide oma feederliinide avamine: esimene oli CGM, hiljem lisandus OOCL, kes kahjuks on tänaseks Tallinna otseliinist loobunud, 2000.aasta lisandus oma liiniga Maersk;agendisuhete korrastamine: laevaliinid, kellel ei olnud oma kindlat esindajat Eestis ja kelle teenust püüdsid pakkuda mitmed ekspedeerijad ja sub-agendid läbi erinevate Skandinaavia ja Soome, püüavad tihendada otsesuhteid kohalike esindajatega, et omada paremat kontrolli tegevuse üle.
    Õhukaubavedude maht oli eelmisel aastal Eestis umbes 5000 tonni, kusjuures import moodustas kogumahust 70. Õhutranspordiga veetavad kaubakogused on võrreldes mere- ja autotranspordiga väiksed ka teistes maailma piirkondades, olles 1?5 kogu kaubavedude mahust.
    Siiski kasvavad International Air Transport Association (IATA) prognoosi järgi õhukaubaveod lähemal viiel aastal maailmas keskmiselt 6,5 aastas.
    Eestis on 2000. aasta lõpu seisuga 16 lennutranspordi ekspedeerijat, kellest IATA agendid on Air Cargo Estonia ja Schenker.
    Viimaste aastate lennundusturu tendents on lennufirmade koondumine allianssidesse. Ka paljud lennufirmad, kes ametlikult allianssi ei kuulu, on siiski teatud alliansiga seotud. Näitena võib tuua Estonian Air?i, kel on tihe koostöö SAS?iga ja seeläbi Star Alliance-iga. Eestit teenindavatest allianssidest on olulisimad Star Alliance (Eesti jaoks tähtsamad liikmed SAS, Lufthansa, Canadian Airlines, Singapore Airlines, Austrian Airlines, British Midland) ja Oneworld (Eesti jaoks tähtsamad liikmed on Finnair, British Airways, American Airlines).
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.