Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Internetis reklaamimine kasvab
Internetiportaal Delfi ennustab oma tänavuseks Eesti reklaamikäibeks 10 miljonit krooni. Konkurendid ei taha sedavõrd optimistlikku ennustust uskuda.
?Kui eelmisel aastal võis meie reklaamikäivet võrrelda suuremate raadiojaamade ja keskmise leviga ajakirjadega, siis tänavu võib meid võrrelda Kroonikaga,? ütles Delfi turundusjuht Allan Sombri.
?Päris suur number,? hindas Delfi kümnemiljonilist pakkumist Eesti ühe suurema meediasse reklaami vahendaja Mediapooli tegevdirektor Raigo Piibar. ?Pigem võiks internetis reklaamimise jahtumist märgata. Kiirem areng oli eelmisel aastal.?
Piibari sõnul oleks tema tänavu oodanud hoopis ajalehtede online-veebisaitide reklaamikäivete tempokat arengut. Kuigi nii Postimehe kui ka Eesti Päevalehe online-sait on üldjoontes veebireklaami juurdevooluga rahul, räägivad nemad keskmiselt 100 000kroonisest kuukäibest Delfi 500 000miljoniliste kuukäivete kõrval.
?Ei taha uskuda,? ütles Postimehe reklaamidirektor Marek Pihlak Delfi reklaamikäibe kohta.
Eelmisel aastal liikus EMORi andmetel internetis ligi 14 miljonit reklaamikrooni. Delfi väidab enda osaks selles olevat 5,4 miljonit. ?Eelmise aasta number on meil ammu ületatud,? ütles Sombri.
Delfi toetuseks astub välja tema suurim konkurent Everyday, kes peab Delfi hinnangut tegelikkusele vastavaks. ?Ka meil on sarnased numbrid,? ütles Everyday meediagrupi juht Agne Sheverev. Everyday käibenumbreid ei avalda, kuid kinnitab, et jõudis oma tegevusega jooksvasse nulli juunis ja kavatseb ka aastalõikes nulliga lõpetada.
Internetis üles pandava reklaami hulk on tänavu suurenenud. Reklaamijad on selgemalt sõnastanud ootused ja eesmärgid, mida tahetakse saavutada.
Üks agaramaid internetis reklaamipinna ostjaid on arvutifirma Oracle, kes hindab, et internetis reklaami üles pannes jõuavad nad kõige paremini neile huvipakkuva sihtgrupi juurde, samuti annab see neile võimaluse täpselt jälgida iga internetti üles pandud bänneri mõju ja seda, kui paljusid külastajaid see ettevõtte juurde juhatab.
?Oracle on ise suuremaid internetilahenduste pakkujaid, seepärast oleme seadnud eesmärgiks neid ka firmasiseselt kasutada,? ütles Oracle Balticsi turundusjuht Kristel Kõrgmaa.