Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Julge reklaam annab läbilöögieelise

    Efektiivse loovtöö alus on põhjalik eeltöö ehk põhjalik tooteuuring.
    Lähiajal hakkab reklaamitellija maksma väljundi ehk tulemuse, mitte enam sisendi või projektijuhtimise eest. Trendi võib juba märgata.
    Ettevõtted püüavad turupositsiooni säilitada kasumiplaani kiire ja agressiivse täitmise abil. Sellest tulenevad ka ülisuured ootused reklaamile ja müügikampaaniatele.
    Tegevjuhtide ametikohad on ohus, kui nende juhitud ettevõte ei suuda näidata aktsiaturgudel piisavalt häid tulemusi. Korporatsiooni juhatuses vaikselt vanaduspõlve veetvate töötajate aeg on möödas. Näiteks on viimaste aastate jooksul eeltoodud põhjusel oma positsioonist pidanud loobuma British Telecomi, Gillette?i, Coca- Cola, Procter & Gamble?i, Swissairi, Xeroxi, Bridgestones Tiresi, ABB jpt suurettevõtete tegevjuhid.
    Toodete arendamisele ja isikupära kujundamisele pööratakse järjest harvem tähelepanu, kuigi uuendused annaksid tootele läbilöögieelise.
    Reklaamitegijate töö teeb selline suhtumine äärmiselt raskeks, sest samal ajal oodatakse reklaamilt kohe ja kestvaid tulemusi.
    Reklaam on üks enam uuritud valdkondi. Üle maailma oma tooteid turustavad ettevõtted soovivad reklaami näha kui pidevat protsessi.
    Reklaami edukuse kindlustavad piisavad sihtrühmauuringud, mida tark reklaamitootja kasutab oma loovuse ning selle abil brändi ja strateegiate arendamiseks.
    Näiteks võib tuua hiljuti korraldatud Advantage?i hommikuhelveste avameelse ja õnnestunud reklaamikampaania. Selle loomisel lähtuti uuringu tulemustest, mis näitasid, et naistele ei meeldi üleolev kohtlemine, et nad ootavad reklaamidelt eelkõige ausust.
    Advantage?i reklaamis ei lubatud naistele kaunimat välimust ega saledamat keha, vaid osutati võimalusele, mida tervislikud helbed annavad.
    Tulemus: võrreldes eelneva hooajaga tõusis tänu kampaaniale toote müük 35.
    Hea näide on ka TicTaci reklaam, mis on turul juba 1969. aastast. Vanad lööklaused ? ?Ainult kaks kalorit? ning ?Värske piparmündimaitse? ? ei ergutanud enam müügitulemuste tõusu. Klient võttis neid pigem signaalina, et TicTac on kõigest üks harilik piparmündipastill.
    Uuring näitas ükskõiksust toote suhtes: ?Mu vanemad tavatsesid seda osta?, ?Mis siis, et kaks kalorit!?, ?Kõik teavad, et mündil on värske maitse?. See sundis tootjaid TicTacile uut reklaampakendit välja mõtlema.
    Toode isikustati väikese valges ülikonnas tubli meesterahvana, kelle karismaatilisus sundis kõiki vastutulijaid talle rõõmsalt järele vaatama. Tulemus ? vana hea TicTac on taas trendikas ja müüb jälle!
    Reklaami loomisel tasub loobuda traditsioonilisest universaalse lahenduse otsimisest ning võtta arvesse iga toote ja brändi spetsiifilisi omadusi.
    Alustada tuleb uuringutest ? toote sihtrühmade põhjalik tundmine on reklaami edukuse alus. Kiireid tulemusi ootavat klienti tuleb veenda mitte loobuma uuringutest, sest see võib oodatud tulemuslikkusele hoopis saatuslikuks saada.
    Põhjalikud uuringud on kasulik teha aegsasti ning kasutada neid inspiratsiooniallikana, mitte suhtuda nende tulemustesse kui tülikasse lisainformatsiooni.
    Autor: Erko Täht
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.