Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eestlane ostab tänavu kallimaid autosid

    Eesti ühe suurema kasutatud autode müügifirma, Hansa Liising Eesti tütarfirma Balti Realiseerimiskeskuse(BRC) varamüügi osakonna juhataja Priit Maanurm ütles, et tänavu on firma müünud keskmiselt kuus 110 autot. ?See on üle ootuste hästi. Kui me mullu uue maja ehitasime, siis äriprojekti järgi oleks olnud vaja müüa 76 autot kuus,? sõnas Maanurm. Kõige edukam kuu oli Maanurme sõnul august, kui BRC müüs Eestis 138 autot. Septembris müüdi Balti riikide peale kokku 234 sõidukit. Maanurme sõnul on keskmise ostetava auto hind 130?150 tuhat krooni, umbes 60 protsenti BRC müüdavatest autodest ostetakse liisinguga.
    Tallinnas tegutseva autopoe E-Autoline juhatuse liige Peeter Toomsoo ütles, et võrreldes mullusega neil müügimahud kasvanud pole, küll aga on kliendid hakanud ostma kallimaid autosid. ?Müük on suhteliselt stabiilne, 60?80 autot kuus, keskmine ostetavate autode hind on umbes 200 000 krooni, mullu oli 150 000 krooni,? rääkis Toomsoo. ?Hind on muutunud kõrgemaks, sest inimesed ostavad rohkem uuemaid ja parema lisavarustusega autosid,? lisas ta. Ka E-Autoline?ist ostetakse autod peamiselt liisingufirma abiga. Odavamatest sõidukitest on populaarsemad Jaapani päritolu sõiduautod, kallimate puhul on soosikud Mercedes ja BMW, kinnitas Toomsoo.
    Tartus tegutseva, peamiselt Saksa päritolu sõidukite maaletoomise ja müügiga tegeleva Tauf-Auto tegevjuht Holger Mägi ütles, et nende firmas kasvas tänavu suvel müük nii kallimate kui odavamate markide puhul. ?Eelmise aasta suvekuudel müüsime 25?30 autot kuus, tänavu umbes 45?50 autot, septembris müük veidi langes,? rääkis Mägi. Tema sõnul olid kõige suurema müügikasvuga just sõidukid, mille hind jääb 120 000 ja 160 000 krooni vahele. ?Puhtpraktikuna oli see uskumatu, et suvel oli müügitõus, viis aastat pole suvel tõusu olnud,? lisas Mägi.
    Hansa Liising Eesti liisingudivisjoni direktor Tarmo Kärsna ütles, et kui eelmisel aastal oli liisinguga ostetud kasutatud autode keskmiseks hinnaks
    178 000 krooni, siis tänavu esimese üheksa kuu statistika kohaselt on see kerkinud 215 000 kroonile. ?Eelistama on hakatud 1?3 aasta vanuseid sõidukeid, turule on tulnud aastatel 1997?1998 liisitud sõidukid, mille liisinguperiood on lõppenud,? sõnas Kärsna.
    ?Kasutatud autode liisimist soodustab kindlasti turule toodud auto järelmaks, mis võimaldab käibemaksuvabalt finantseerida peamiselt eraisikult eraisikule müüdavaid sõidukeid,? lausus ta.
    Kärsna sõnul sõlmiti eelmisel aastal umbes 3100 kasutatud auto liisinglepingut, tänavuseks prognoositakse 3500 lepingut.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.