Väikefirma edu raudteel

Andres Reimer 05. oktoober 2001, 00:00

Raudtee-ettevõtte ASi Skinest Projekt omanik Oleg Ossinovski (35) lööb särama nagu tuhandevatine lambipirn, rääkides kahest äsja T?ehhimaalt ostetud tuttuuest manöövervedurist.

Mõistmatusega vaatab ta vestluskaaslast, kellele sündmuse erakordsus pärale ei jõua. ?Nende veduritega oleme me sees igas maailma raudteekataloogis,? hüüatab Ossinovski.

Skinestil õnnestus soodsalt napsata veduritehase CDK Praha kaks viimast raskemanöövervedurit, sest ettevõte pankrotistus. ?Kolmekümne aasta pärast on need vedurid hindamatu muuseumiväärtusega, sest iga veduripartii esimesed ja viimased eksemplarid köidavad asjatundjate tähelepanu,? rõhutab Ossinovski vaimustunult. ?Viimati toodi Eestisse uus vedur 14 aastat tagas.?

Siberis Omskis sündinud Ossinovski lausa põleb oma ettevõttest rääkides, sest raudteeasjandus istub tal geenides. Tema isa on Venemaa akadeemik raudteeteaduse alal.

Ossinovski isa töötas välja vedurijuhti vibratsiooni eest kaitsva istme, mida raudtee-ettevõtted nii idas kui ka läänes kokkuhoiu pärast väldivad. ?Vedurijuht läheb 55selt pensionile ja sureb vibratsioonist tingitud haigustesse 60selt,? selgitab Ossinovski. 70aastaseks elanud vedurijuht on suure tõenäosusega veetnud suurema osa ajast parteitööl.

?Tahan, et minu poeg jätkaks minu äri,? deklareerib Ossinovski. ?Ma ei tea, kust saaks ta nõutava hariduse. Parimad raudteeinstituudid asuvad Venemaal, kuid poja vene keele kirjaoskus jätab soovida.?

Jevgeni Ossinovski õpib Tallinna Reaalkooli 10. klassis ning tänu isale räägib vene keelt vabalt. ?Vene keelt õpetatakse Eestis väga viletsal tasemel,? kurdab Ossinovski. ?Pean minu põlvkonna Eestimaa venelaste traagikaks, et me pole suutelised lastele kirjaoskust edasi andma.?

Kui poeg vene keelega välja ei vea, tulevad kõne alla USA ja Suurbritannia õppeasutused, sest inglise keelt õpetatakse Reaalkoolis piisavalt hästi.

Neli aastat tagasi reorganiseeritud Skinest Projekt kasvab nagu pärmitaigen. Mulluse 40 miljoni krooni suuruse käibega teenis Ossinovski 20 töötajaga firma 9 miljonit krooni kasumit. Tänavu esimese poolaasta auditeerimata käive oli juba ligi 35 miljonit krooni. ?Praegu tundub, et tänavu ületame 100 miljoni krooni piiri,? lausub Ossinovski.

Raudtee-ettevõtete tagavaraosadega varustamisel võib Skinest Projekti pidada Balti turu liidriks, sest ettevõttel on tütarfirma Lätis. Samal ajal osaleb Ossinovski Venemaa, T?ehhi ja Leedu raudteevaruosade varustusfirmades.

Eesti ligi paarikümnele vedureid ja raudteeharusid omavale ettevõttele pakub Skinest projekt vedurite remonti, teenindust, kuid ka rendivedureid. Koos äsja T?ehhist ostetutega omab ettevõte kuut erineva otstarbega vedurit.

Ossinovski hinnangul töötavad tema käe all Eesti tugevaimad raudteede remondi- ja ehitustööde asjatundjad, kes teevad näiteks alltöövõttu Eesti Raudtee remondiettevõttele Koehene.

Ettevõtte kasvulootused seonduvad esmajoones raudteeäri erastamisel tekkinud võimalustega.

Eelmisel nädalal omandas Ossinovski koos Marcel Vichmannile kuuluva EVR Ekspressiga 5,4 miljoni krooniga pankrotistunud Valga Külmutusvagunite Depoo varad. ?Plaanime Valgas väga suurt äri, sest vagunite, eriti külmutusvagunite remondiks omame nüüd Loode-Venemaa ja Balti riikide jaoks parimat remondibaasi,? lausub Ossinovski.

Ühe kaubavaguni remont maksab 10 000 krooni, külmutusvaguni remont 50 000 krooni.

Uus äriassotsiatsioon võtab üle Valga depoos praegu töötavad 45 inimest ning uute teenuste juurutamisel kahekordistab töötajaskonda. Enne pankrotti andis Valga depoo tööd ligi 2500 inimesele. Valga depoole kuuluvad 118 külmvagunit kantakse koostöös assotsiatsiooni kaasatava Peterburi ettevõttega Pariteet Venemaa registrisse, mis võimaldab alustada külmutatud kaupade vedusid. Selle sammuga taastab Ossinovski valgalastele sadu töökohti.

Tänavu esmakordselt jagab Eesti Raudtee viiendiku oma veomahtudest konkursiga operaatorfirmadele. Ossinovski, kes peab vedudeks läbirääkimisi kolme suure naftakompaniiga, loodab konkursilt oma osa võita. Tema suurimad konkurendid on ennast juba turule sisse söönud Surgutneftegazi taustaga Peterburis baseeruvad firmad AS Linkoil ja AS BaltTransServis.

____________________

MARCEL VICHMANN
ASi EVR Ekspress ja Edelaraudtee omanikke

Tunnen Oleg Ossinovskit lühikest aega, 4?5 kuud seoses Valga depoo müügiprotsessiga. Skinest Projekti kui firmat ma lähemalt ei tunne. Ossinovski jätab vähemalt esialgu mulje Eesti raudteeäris väga haruldasest arukuse, usaldusväärsuse ja tegutsemistahte sümbioosist. Tundub, et raudtee infrastruktuuri ja veeremi remondi alal on tegemist esikolmikusse kuuluva tegijaga.

Loodan Ossinovskiga pikemat koostööd kui oma ala tundva usaldusväärse partneriga.

Intelligentse ärimehena on Ossinovskil lootust Eesti Raudtee ameeriklastest ja inglastest omanikke endast huvitama panna.

____________________

ERKKI LAVING
Eesti Raudtee veeremiteenistuse administratiivjuht

Ossinovski töötas kunagi minu alluvuses Tapa veduridepoo varustusjuhina, millest mäletan teda põhjaliku ja asjatundliku raudteelasena. Temaga oli hea töötada, sest temale ei olnud vaja kunagi midagi pikalt seletada.

Skinest Projekt on praegu nii väike, et Eesti Raudteele konkurentsi ei paku. Samas on meil kujunenud edukas koostöö varuosade hankimisel. Tänu Ossinovskile loobus Eesti Raudtee suurtest laovarudest, sest Skinest suudab lühikese ajaga meile vajalikud osad kohale tuua. Ossinovski suudab tellija probleemid lahendada kompleksselt ja mõistlikel tingimustel, mistõttu on ta võitnud mitu meie riigihankekonkurssi. Tema äriidee põhineb vanadel sidemetel ja asjatundlikkusel.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 11:56
Otsi:

Ava täpsem otsing