Laupäev 10. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Eesti suurim mööbli- ja sisustusmess vaevleb eksponentide puuduses

Heli Lehtsaar 10. oktoober 2001, 00:00

Siiski on Tallinna Mööbli- ja Sisustusmess pea jagu üle septembri keskel Tartus toimunud messist ?Sisustus ja büroo 2001?, mille väljapanek oli nii väike, et hallis üle kümne minuti ringikäimiseks ei kulunud.

Suurematest ja/või tuntumatest Eesti mööblitootjatest on Tallinnas esindatud näiteks Standard, Tarmeko, Thulema, T&T Mang ning Jalax. Puudu on suuremad rahvusvahelised tootjad Isku, Puustelli, Martela jne ning kodumaine Wermo.

Wermo Tallinna mööblisalongi juht Aet Uusna nendib, et kuna eelmistel mööblimessidel osalemisest ei ole suuremat kasu olnud, otsustati seekord kõrvale jääda. Aet Uusna märgib, et kuna Tallinna Mööbli- ja Sisustusmessil osalemise hinnad võrduvad juba peaaegu välismessidel osalemise tasuga, on kasulikum minna välismessidele. Eriti kui arvestada asjaolu, et Wermo toodangust läheb umbes 80 ekspordiks. Messipinna ruutmeetri hind on 840 krooni ning osavõtutasu 4000 krooni.

Eesti Näituste arengudirektor Siimu Loogma nendibki, et suurfirmad kipuvad messidelt kõrvale jääma, sest turul pikalt tegutsenud firmad leiavad, et messil osalemine ei anna firma käekäigule midagi juurde.

?See näitab suhtumist kodumaisesse tarbijasse, sest välismessidel, näiteks Skandinaavias ja Saksamaal, ju osaletakse,? põrutab Loogna. Ta lisab siiski, et mõnes mõttes on selline tendents ka mõistetav, sest hästi läheb neil tootjatel, kes ekspordivad.

Küsimusele, miks peaks külastaja sammud mööblimessile seadma, vastab Siimu Loogna raadioreklaamist kuuldud lausega: ?Uued ideed saavad alguse Tallinna Mööbli- ja Sisustusmessilt.? Loogna selgitab, et messil toimuv kaubamärkide tutvustamine ja nende kaudu inimese maitse mõjutamine peaks andma impulsi, mis viib lõpuks ostuotsuseni.

Sama meelt on ka messil osalev Aili Aasoja A&H Sisearhitektuuribüroost. ?Messil osalemise kasu pole väga otsene, kuid igal juhul jääme me meelde. Ja kui satume hiljem sama inimesega kokku, kes meid messil on näinud, siis tekib n-ö äratundmisrõõm,? märgib Aasoja. Ta nendib, et sisearhitektuuribüroo messil osalemine on pigem erand kui reegel, kuid kuna A&H Sisearhitektuuribüroo tegeleb lisaks sisekujundusele ka disainmööbli tootmisega, siis on mess hea võimalus oma toodangu näitamiseks.

A&H Sisearhitektuuribüroo on väljas nii uute kui ka mitmeid aastaid tootmises olnud mööbliesemetega. ?Näiteks kaarjate klaasidega riiul on meil olemas olnud juba viis aastat ja ikka vaatavad inimesed seda nagu uut, sest nad pole seda varem näinud,? mainib Aasoja.

Vaheseinte valmistamise ja müügiga tegelev Wallenium Grupp on alates firma asutamisest 1999. aastal osalenud igal Tallinna Mööbli- ja Sisustusmessil ning Ehitusmessil. Firma tegevdirektori Endrus Arge sõnul käiakse messil, et saada uusi kontakte ja positiivset tagasisidet.

?Iga messil osalemine on toonud meile pikema või lühema aja jooksul palju uusi kliente. Täpseid numbreid on raske välja tuua, kuid messijärgsetel kuudel on meie müügikäive hüppeliselt kasvanud,? tunnistab Arge.

Igal aastal näitab Wallenium Grupp ka toodete uuemaid lahendusi. ?Seekord muudame vaheseina riiuliks ja näitame klaasvaheseina Wall 90 nurgalahendust, mis annab muidu nurgapostiga ühendatud massiivsele 90kraadisele nurgale hoopis õhulise ilme,? tutvustab Arge.

Tänavune messil osalemine läheb Walleniumile kokku maksma umbes 35 000 krooni. ?Tänavu valmistasime messiboksi, mida oleme kasutanud ka eelnevatel aastatel, seega on praegune investeering suhteliselt väike,? räägib Arge.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing