Volvo versus Subaru

Tõnu Tramm 10. oktoober 2001, 00:00

Subaru koduleheküljelt allalaetav video paneb imestama iga Volvo omaniku, kes ei suuda mõista, kuidas Cross Country Outbacki kõrval ikka nii nõrguke on.

Mäeveerult startiv Subaru Outback ronib mäest üles lausa mängleva kergusega ja isegi teisel katsel raskuseks taha kinnitatav järelhaagis ei mõjuta auto meelekindlust karvavõrdki. Seevastu Volvo Cross Country liigub tühjalt vaid mõned meetrid, järelhaagisega ei jaksa ta sedagi. Auto üks ratas hakkab ringi käima ja sinnapaika ta jääb. Testija laiutab käsi ja tunnistab, et Subaru on Volvost peajagu üle.

Sellise põneva sü?eega filmi saab tasuta vaadata veebiaadressil www.subaru.ee. Film ise baseerub Rootsi autoajakirja Bilnytt vastaval testil, mis viidi läbi Volvo kodumaal Rootsis Knutstorpis. Lisaks on lool ka tõlge ning ei teki kahtlustki, et test võiks olla asjatundmatu. Kuid siiski!?

Tõsisemad autohuvilised, kes videot vaatavad, vangutavad pead ja kostavad napisõnaliselt: ?Kahtlane!? Volvo esindaja Eestis, ASi Info Auto turundusjuht Tiit Lillipuu lisab eelnevale naerdes: ?Ju ei ole Volvo sellesse väljaandesse ammu reklaamiraha paigutanud.? Seda, et Volvo nelikveoline sõiduauto nii nõrguke on, ei taha temagi uskuda. Äripäeva ajakirjanikke haarab soov sama üritust korrata.

Mõeldud, tehtud. Et keegi hiljem ajakirjanikke küündimatuses ja äraostetavuses süüdistama ei hakkaks, kutsume testijaks inimese, kes pole seotud ühegi automüügifirmaga, kuid kelle maastikukogemused on tipptasemel. Nõusse saame Eesti Off-Road klubi asutajaliikme Avo Sultsi. Üksiku Vahipataljoni ülemalt küsime luba Männiku tankipolügooni kasutamiseks ning ka Subaru esindaja Mariine Auto ja Volvo esindaja Info Auto on nõus laenama mõneks tunniks autosid. Subaru on 2,5-liitrine, Volvo 2,4-liitrine, mõlemad automaatkäigukastiga. Test võib alata.

Lepime kokku, et alustame laugematest nõlvadest ja läheme üle üha järsematele, kuni autod lõpuks alla vannuvad. Kuid võta näpust, laugemad mäed on mõlemale autole nagu nuusata. Ronime üles ühelt poolt ja teiselt pool, autod ei tee mägedest väljagi. Kiire koosolek ning otsustame tulla tagasi esimese, kõige järsema mäe juurde. ?Seal on kaks eri kallakuga nõlva, kui ühest lähevad üles, siis proovime teist. See peaks küll juba paras pähkel olema,? lausub Sults.

Mõeldud, tehtud. Laugem nõlvak alistub aga vähimatki vastupanu osutamata. Jääb üle vaid viimane, kõige järsem nõlvak. Huvi pärast proovime, sealtki ronivad mõlemad autod üles. Taas veidi nõu pidanud, tõmbame kohe mäenõlvaku alla maha stardijoone ja üritame mäge võtta ilma hoota. Mootori pöörded hoiame 2000 pöörde juures minutis. Subaru Outback hakkab vaikselt ronima ning alles üsna tipus hakkab tagumine parem ratas ringi käima. Auto veidi mõtleb ja AWD lülitab veojõu ümber teistele ratastele ning kraapiv ratas ?jäetakse rahule?. Sõit jätkub ja tipp alistub. Just nii, nagu oli näha videol.

Pinge kasvab. Mida suudab samas olukorras Volvo? 2000 pööret ja auto hakkab liikuma. Ja tõepoolest, enne tippu raugeb Volvo jaks. Gaasi lisades hakkavad rattad kraapima ja auto seiskub. Cross Country naaseb stardijoonele. Pöörded 2500 peale ja uuele katsele. Nüüd on start veidi hoogsam ning TRACSi veojõukontroll suudab jagada veojõudu vähimagi tõrketa vastavalt hõõrdele. Veel mõni hetk ja temagi on tipus.

?Subaru on 300 kilo kergem ning vajadusel suunab elektrooniline diferentsiaal automaatselt veojõu ümber teistele ratastele. Volvo oma raske kerega tahab saada vaid veidi suuremat hoogu ja ta on sama võimekas. Videost on näha, et mõlemad alustavat sõitu väga vaikselt, poole mäe peal lisatakse Volvole kergelt gaasi. Loomulik, et siis hakkavad rattad kraapima,? lausub Sults pärast mitmeid katsetusi. ?Aga nende mõlema tegusus üllatas mind. Mõtlesin, et sõiduauto on ikka sõiduauto, aga et nad siin liivasossi sees sellistest mägedest üles turnivad, seda poleks ma küll uskunud.?

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    25. November 2011, 09:09
    Otsi:

    Ava täpsem otsing