E-firma edukus sõltub kauba kliendile kättetoimetamise täpsusest

Kristjan Akkermann 16. oktoober 2001, 00:00

Võti rahuloleva ja pettunud online-kliendi vahel asub e-äri protsessi viimasel astmel ? õigeaegses ja majanduslikus kauba transpordis tarbija lävepakule.

Isegi juhtumitel, kus kauba hilinemine on põhjustatud vedaja süüst, kannatavad peale klientide eelkõige e-müüjad (müügi kahanemine). Seega on kogu jaemüügi tegevuse eest tegelikult vastutav e-firma, mitte vedaja(d).

Näiteks United Parcel Service?i (UPS) andmeil transpordib ta 1,5 miljardi dollari väärtuses kaupu päevas, millest 55 tellitakse internetist. Aga kogu nende tohutute mahtude juures ei mainita kordagi UPSi kui e-kommertsi pühakut või patust.

Uuringutest selgub, et 2005. aastal müüakse USAs interneti kaudu 118 miljardi dollari väärtuses kaupu, mis teeb kaks miljardit kättetoimetamist. Et neid tellimusi efektiivselt täide viia, peavad e-firmad vastama kliendi ootustele.

Näiteks Global Sports on aru saanud, et kõige tähtsam on toimeteda kaup lubatud ajapiirides kohale. Firma asepresidendi Michael Conni sõnul võib see aega võtta kas või kaks nädalat, kuid kaebusi ei järgne, kui klient on sellisest kättetoimetamise ajast teadlik enne ostu sooritamist. Asi ei ole mitte kiiruses, vaid ennustatavuses.

Paljud e-müügi firmad integreerivad oma tegevusse tehnoloogiaid, mida on seni enamasti kasutanud veofirmad ? näiteks saadetise jälgimise võimalus.

See kergendab tunduvalt vedaja, müüja ja ka tarbija murekoormat, sest klient saab ise jälgida, kui kaugel tema kaup asub. Parim näide on Amazon.com, kes on teinud sellise võimaluse iseenesest mõistetavaks.

Enam ei ole kliendi ootused kohalejõudmise suhtes ?see jõuab kohale, kui see sinna jõuab?, vaid ?mis kell mu kaup lahkus Nuustakult?.

Kui United Parcel Service pakkus saadetise jälgimise võimalust esimest korda 1995. aastal, oli selle kasutajaid esimesel kuul 100 000. Eelmisel aastal jõulupühade eel sai UPS aga 6,3 miljonit jälgimissoovi päevas.

Online-?oppamine on mugav. On kaks elementi, mis teevad tarbija soovi teoks ? arvuti ja vedaja. Edukad e-firmad on need, kes müüvad e-kommertsi mugavusi selle täies mahus.

___________________________________________

Artikli algallikas on Mark W. Vigoroso; http://www.EcommerceTimes.com

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 11:58
Otsi:

Ava täpsem otsing