Pühapäev 4. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Firmad kujundavad Eesti brändi

Evelin Ojamets 16. oktoober 2001, 00:00

Ettevõtete toodete ja teenuste brändid on kujunenud riikide imago kandjateks või komponentideks, tõdesid ES Turu-uuringute ASi koduleheküljel toimunud online-turundusfoorumi osalejad.

Heaks näiteks on sakslaste Mercedes, inglaste British Airways, soomlaste Nokia või üldistatult ka prantslaste veinid ja itaallaste disain.

Helvetia Balti Partnerite juhatuse esimehe Algis Perensi sõnul lõppeksid üheainsa märgi otsingud Eesti jaoks suure tõenäosusega fiaskoga. Sõnum Eesti kohta on vaja suunata erinevatele sihtrühmadele, sh kohalik elanikkond, ettevõtlus, turistid ja investorid. See, mis huvitab aga üht, võib täiesti külmaks jätta teised. Seega tuleb leida üksteist tugevdav märkide kombinatsioon, mis koosmõjus töötab kõikide sihtrühmade juures positiivselt.

Eesti mainekujundamise projektijuhi Evelin Int-Lamboti sõnul tuleb Eesti märgiks valida tooted, mis tarbija jaoks ei ole juba seotud mõne riigi imagoga. Näiteks meie püüe läbi lüüa veini-, disaini- või jõuluvanamaana oleks tohutult kulukas, kuna peaksime olemasolevad veini- jms maad üle trumpama. Seega tuleb leida mõni vaba ni?? või midagi sootuks unikaalset. Osavõtjad pakkusid Eestit esindada võivate toodetena välja Kalevi maiustused, Liviko viina ja likööri Vana Tallinn, ARSi käsitöö, Saku ja A. Le Coqi õlu ning Viisnurga suusad. Ettevõtja Margo Uuseni sõnul võiks ühe konkreetse toote asemel olla Eestile iseloomulik terve tootmis- või majandusharu. Tuleb välja selgitada, millisel majandusharul on enim potentsiaali kujuneda riigi brändiks ning seejärel suunata sinna riiklikud investeeringud. Eesti prioriteetseteks majandusharudeks võiks pidada infotehnoloogiat, geeniteadust ja meditsiinitehnikat.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 11:58
Otsi:

Ava täpsem otsing