Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lennufirmad lisasid kaubaveo hinnale turvatasu

    Terrorismiohu tõttu tagasilööke kannatanud lennufirmad alustasid turvatasu küsimist juba nädal aega tagasi. Eilsest kehtestasid lisamaksu suurematest lennukompaniidest ka Air France ja SAS.
    Keskmine tasu suurus on 0,15 eurot kilogrammi kohta. Seega on näiteks ühe tonni kauba eksportimine 1200 krooni võrra kallim.
    Ekspedeerimisfirma Air Cargo Estonia tegevjuhi Külli Seppari sõnul on tegemist sisuliselt hinnatõusuga. Hinnatõusu ebameeldivaim külg on Seppari hinnangul aga lennufirmade erinev lähenemine turvatasule ? eri lennufirmadel on tariif erinev ja erinev on ka see, kas tariifi arvutamise aluseks võetakse mahukaal või reaalkaal. ?Näib, et lennufirmad on mõelnud eelkõige oma riskide maandamisele, mitte klientidele lihtsalt arusaadava hinnastruktuuri peale,? ütleb Seppar. Ta lubab, et kui kogu info lennufirmade lisatasude kohta on laekunud, siis vaatab Air Cargo Estonia ise, kas on võimalik klientidele ühtlasemat hinnastruktuuri pakkuda.
    Ameerikast lennutranspordiga arvutiosi transportiva AS Microlink Arvutid logistikajuht Gertu Konga-Käär ütleb, et neid ei ole hinnatõusust informeeritud. Hinnatõusu mõju tuleb iga kaubagrupi puhul eraldi analüüsida, kui suure osa see moodustab kauba omahinnast. Microlink Arvutite keskmine lennukiga transporditav kaubasaadetis kaalub 100?200 kilogrammi. Väidetav keskmine hinnatõus 0,15 eurot kilogrammi kohta ei ole aga Gertu Konga-Kääri sõnul nii suur, et tuleks hakata firma logistikas midagi ümber vaatama.
    Külli Seppar möönab, et ekspedeerija võib lennufirmade kehtestatud turvatasu võtta ka enda kanda. Tema sõnul sõltub kõik sellest, kuidas on võimalike lisatasude kandmine sätestatud ekspedeerimisfirma ja tema kliendi vahelises lepingus. Ta lisab siiski, et ei usu, et mõni ekspedeerimisfirma võtab kehtestatavaid lisatasusid määramatuks ajaks enda kanda. Kogemused on näidanud, et lennufirmad jätavad esialgu, justkui ajutiselt kehtestatud lisatasud kehtima pikemaks ajaks. Näiteks 1999. aastal kehtestatud kütuse lisatasu kehtib siiani, kuigi kütuse hinnad on tänaseks juba oluliselt langenud.
    Kohe pärast terrorirünnakuid taotlesid mõned Tallinnasse lendavad lennufirmad ka lennukitega transporditavate kaubasaadetiste (mitte pagasi) läbivalgustamist, ehk lennueelset turvakontrolli.
    AS Tallinna Lennujaam kavatseb edaspidi ka lennukitega saadetavad kaubasaadetised röntgeniga läbi valgustada. Selle protseduuri plussiks on kahtlemata suurem julgestusgarantii, miinuseks aga suurem raha -ja ajakulu. Tallinna lennujaama puhul ei kujune ajakulu vast nii suureks probleemiks, kuivõrd Tallinna lennujaama läbivad kaubamahud on küllaltki tagasihoidlikud. Kindlasti tekitab see aga probleeme suuremates maailma (kauba)lennujaamades. Sest on ju üheks kauba lennukiga saatmise eeliseks ja eesmärgiks just tarnete kiirus.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Sakslased ostsid Jüri Mõisa osaluse betoonifirmas
Saksa ehitusmaterjalide kontsern Schwenk ostis Jüri Mõisale kuulunud osaluse betoonitootjas Framm.
Saksa ehitusmaterjalide kontsern Schwenk ostis Jüri Mõisale kuulunud osaluse betoonitootjas Framm.