Toyotasid tabas bensiinikatk

Virkko Lepassalu 17. oktoober 2001, 00:00

Mitmed Rakvere kandis Toyotadega hätta jäänud kliendid väidavad töökojale antud kirjalikes seletustes, et võtsid Shelli bensiini 95 V-powerit. Tankla esindaja väitis samas Toyotasid Rakveres esindavale HAT Autole, et nende bensiin on täiesti normi piires.

Toyotadega ridamisi juhtunud äpardused annavad samas aluse spekulatsiooniks, et tegemist võib olla autode, mitte kütuse veaga. Toyota Balti müügipiirkonna juht Erik Kuus peab seda siiski ebatõenäoliseks. Katki on läinud erinevad Toyota mudelid erinevates Eesti kohtades. Toyotadele sekundeerivad ka teised automargid.

Kuus lisas, et Toyota tellis ekspertiise, et teada saada, mis aine ikkagi peaaegu uute autode kütusepihustid ummistas. Seejärel saab Toyota astuda edasisi samme. ?Kui see on meie viga, kompenseerime igal juhul kahju,? lubas ta.

Kokku on autoomanikud üle Eesti kütusevigade tõttu viimase kümne päeva jooksul remonti toonud mitukümmend Toyotat, osa neist on lisaks kütust võtnud ka väikestest tanklakettidest. Kui pihustid maha keerata, võib tavaliselt näha pihustit ümbritsemas justkui kõva lakikihti.

?Selle juhtumi lahendamisel peame usaldama eelkõige tarbijakaitseameti võetud proove,? lausus Shell Eesti jaemüügijuht Jaak Mikkel. Meile ei ole esitatud ühtegi tõendit, kassat?ekki ega muud sellist, arvan, et see on külajutu tasemel, lisas ta.

Toyota Tartu esindaja AS Valoor on viimase nädala jooksul remontinud kolme peaaegu uut kütuse tõttu katki läinud Toyotat. Neist kahel kehtis veel garantii.

Tallinnas Toyotat esindav Elke Auto sattus samamoodi hätta kahe paarkümmend tuhat kilomeetrit sõitnud autoga.

Rakveres Toyotasid esindava HAT Auto hooldejaama juhataja Andres Nurk rääkis, et nende töökojast on viimase nädala jooksul läbi käinud kõige rohkem ehk kümmekond tõenäoliselt kehva kütust saanud autot.

Neist kaheksa õnnestus nii käima panna, et kütuse pihustid keerati maha ja leotati atsetoonis uuesti kütust läbilaskvaks. Ülejäänud Toyotad vajavad pikemat remonti.

Pihustite leotamine kujunes kõige kliendisõbralikumaks töövõtteks. Nende vahetamine läinuks ühe auto puul maksma 15 000 krooni ringis.

Enne praegust Toyotade lainet remontis HAT Auto kahte Volkswageni kiirabibussi, millel samuti pihustid umbe läksid.

?Me hakkame pabereid selliste juhtumite kohta hoolega mapi vahele korjama,? lubas Andres Nurk. Kohal käis ka suure kütuseketi esindaja, kelle tanklast mitmed kliendid olid viimati bensiini võtnud.

Esindaja väitis, et võetud proovide järgi võib bensiini igati korralikuks pidada.

Rakveres asub ainult üks suuremasse tanklaketti kuuluv jaam, kus uuemate autode ostujõulisemad omanikud käivad bensiini võtmas.

Samas peavad mitme autohooldefirma töötajad katki läinud auto kütusest proovide võtmist ja nende laboris uurimist mõttetuks. Nad väidavad, et meil kehtivate kütuse kvaliteedinormide täitmine ei taga veel kütuse kvaliteeti.

Valoori teenindusjuht Mäido Villems ütles, et kuue proovi puhul, mis nad võtsid, ei jõudnud asi kuhugi. ?Labori testiga ei tõesta midagi,? ütles Villems. Eestis kehtivad kütusenormid ja nendele toetuvad laborid lihtsalt ei määratle mitmeid kütuses sisalduvaid elemente.

Kütusekeemia professor Leevi Mölder ütles, et Eesti kütusenormid on üsna üksikasjalikud. ?Kuid kütuse vastamine normidele ei muuda teda veel kvaliteetseks,? ütles ta.

HETA advokaadibüroo advokaat Andres Aavik on Nissan Balti Teeninduse juhi Aimar Luki palvel juriidiliselt analüüsinud, kui kaitstud on Eesti klient solkkütuse eest. ?Ma hindan kliendi kaitsmist selliste juhtumite puhul piisavalt keeruliseks,? ütles Aavik. Hagi kütusefirma vastu peaks Aaviku arvates igal juhul põhinema väga üksikasjalikul tehnilisel ekspertiisil.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 11:58
Otsi:

Ava täpsem otsing