Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Baltikumi autoturul kosub enim Leedu
Kui seni oli Läti ja Leedu uute sõiduautode läbimüükide vahe üsna märgatav, siis selle aasta 9 kuuga on see kahanenud vaat et olematuks. Lätis on müüdud 5736 uut sõiduautot, Leedus 5264. Tõsi küll, Leedu statistika sisaldab ka väikseid tarbesõidukeid, ehk kaubikuid, mille osakaal oli septembris 129. Seega, septembris oli Leedu müük vaid 10 sõiduauto võrra väiksem kui Lätis ja trend on süvenev.
Leedu ja Läti uute sõiduautode turud on Eesti omaga võrreldes üsna omanäolised. Näiteks kui Eestis kasvab üha Ladade läbimüük, siis Lätis läheb see aina allamäge. Võrreldes möödunud aasta sama ajaga on Ladade läbimüük Lätis kahanenud enam kui kaks korda. Leedus seevastu läheb Lada väga hästi, kuid mitte meile tuttavad 110 ja 111, vaid hoopis Niva, vana hea 05, 06 ja 07, mida Eesti turule üldse ei lubata. Lisaks leiab lõunanaabride nimekirjast sootuks eksootilisi nimesid: Leedus on registreeritud 3 uhiuut Ferrarit ja 1 Maserati, Läti võib hoobelda 2 Bentley, 17 Porsche, 4 Cadillaci, 2 Lincolni, 1 Morgani jt eksootidega.
Meie jaoks on kummaline, et Porschesid on müüdud Lätis ligi kaks korda rohkem kui Seati, kuid teisalt on see mõistetav, kuna Lätis puudus Seati esindaja. Nüüd on võtnud selle töö enda õlule meie Japauto ja lähitulevikus on oodata tõelist eestlaste vallutusretke kogu Baltikumis. Ja kes teab, välistatud pole seegi, kui mõni Leedu diiler Eestis esindusõiguse saab.
Eesti uute sõiduautode müük
Leedu uute autode müük
Läti uute sõiduautode müük