Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Solkkütus rikub sõidukeid
Ma ei tea ühtegi autofirmat, kes praegu ütleks, et nende autodega pole viimase kuu jooksul midagi juhtunud. Mootoririkkeid võib põhjustada bensiin 95 V-power. Samas ei tea me bensiini päritolu, sest neid jaamu, kust kahtlast kütust ostetud, on palju.
Kui varem saime kuus paar-kolm signaali, et kehva koostisega kütuse tõttu on auto tulnud parandusse viia, siis viimase kolme nädala või kuuga oleme saanud ligi 40 taolist teadet. Jaak Uudla, Autode Müügi ja Teenindusettevõtete Liidu juhatuse esimees (EPL, 18.10.)
___________________________________________
Kahe nädala jooksul on Silberautol olnud kokku kaheksa juhtumit, kus kehva kütusega tangitud autod on üles öelnud. Üllar Born, Silberauto suhtekorraldus- ja turundusjuht (EPL,18.10.)
___________________________________________
Volkswageni Eestisse tooja Saksa Auto teenindusdirektor Urmas Piusa lausus, et viimasel kahel-kolmel nädalal on kütuseprobleemidega autosid mõnevõrra rohkem kui tavaliselt, kuid järelduste tegemiseks oleks tarvis pikemat ajavahemikku. (?Autoomanik kurdab kütuse kvaliteedi üle?, PM, 18.10.)
___________________________________________
ASi Aasta Auto töökoja juhataja Ain Peikeri sõnul on viimaste nädalate jooksul kuuel-seitsmel autol kütusepumbad kinni kiilunud, ehkki tegemist on küllalt uute autodega. (?Autoomanik kurdab kütuse kvaliteedi üle?, PM, 18.10.)
___________________________________________
Solkkütuse probleem on tekkinud riigi kehva kütusepoliitika tõttu. Praegune olukord lubab segada jumal teab mida kokku. Näiteks peaks iga kütust olema üks mark, kuid meil on kolm marki 95 ja kolm 98. Eestis on lubatud 32 lisandi segamine toorbensiini, mis annab kütusesolkijatele ja libakütusemüüjatele vabad käed. Euroopas on selline asi võimatu. Aleksander Johanson, kütuse ümarlaua juhatuse esimees (EPL, 18.10.)