Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sadamaala kipub pealinna uuest ärikeskusest välja jääma

    Selle keskpunktiks saab uute kaubandushoonete ja bussiterminaaliga Viru väljak. Ajapikku on tõenäoline linnasüdame mõningane nihkumine sadama suunas, kuid selle määrab Rotermanni kvartali areng. Keskuse konkreetsem piir saab seega tõmmatud valmiva Põhjaväilaga, millest väljaspool on kaubanduspindade arendamine küsitava otstarbekusega.
    Tallinna vahetult merega piirneval alal ei ole eeldusi kujuneda uueks keskuseks. Keskuse asukoha määravad eelkõige jalakäijate liiklusvood ning nende suunamise võimalused. Sadamaala näol on tegemist sisuliselt tupikteega, kuhu enamikul linlastest esialgu asjagi pole.
    Kuna kohalikele saab liikumispiiriks valmiv Põhjaväil, sobib mereäärne maa eelkõige korterelamute ning büroohoonete, aga ka meelelahutuspaikade rajamiseks. Tõenäoliselt kujuneb arendatavast mereäärsest piirkonnast uue city satelliit, mille kaubanduspinnad teenindavad eelkõige laevadega saabuvaid turiste. Investorite ootused sadamaalale on üle paisutatud ning ei kajasta turu tegelikku olukorda. Täna makstavad 2000?3000 kr/m² maa hinnad kajastavad juba selle tulevikuväärtust ning ei oma erilist tõusupotentsiaali. Piirid maa edasisele hinnatõusule seab maksimaalselt 4korruseline hoonestatus, mis investorite nõutavat tulunormi arvestades ei võimalda maksta kruntide eest kõrgemat hinda.
    Isegi praeguse hinnataseme juures on projektide tasuvusaeg pikem kui investorid seni on harjunud. Kohaliku hinnataseme ühtlustumine Skandinaavia riikidega ning üleminek ühisele eurorahale tingib turistide üha kahaneva huvi viimaste kroonide eest suuri oste teha. Kaubanduspindade potentsiaalne klientuur väheneb stabiilselt, see aga toob aasta-aastalt üha selgemini välja uute kaubanduskeskuste rajamise mõttetuse sadama lähiümbrusesse.
    Rotermanni kvartali arendamise edasilükkamine lükkab teadmatuks ajaks edasi ka sadama perspektiivide täieliku realiseerumise. Täna on kinnisvaraarendajatel tasuvate ideede puudus ja nii sünnivadki projektid, kus sadama piirkonda kavandatakse teadmata sihtgrupile supermarketi(te) ehitamist. Loota Põhjaväila liiklejatele on mõttetu, kuna koduteel olijatel on suhteliselt ükskõik, kas peatuda supermarketis pigem töökohale või elupaigale lähemal. Väljaspool südalinna on igasugune kauplemine madalamate maa ja rendihindade tõttu soodsam, mis meelitab ka ostjaid. Mis saab sellistest, selgete konkurentsieelisteta hoonetest aga tulevikus?
    Autor: Eero Olander
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.