Teisipäev 21. veebruar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Reklaamklippide tegijad rahul kolmandikuga tööst

Heidit Kaio 26. oktoober 2001, 00:00

Jõuline enamus telekanalites korduvatest reklaamfilmidest pole valminud siinmail, need toob kullerfirma Poolast või Venemaalt reklaamiagentuuri sekretäri lauanurgale.

?Seebireklaamid on paganama head. Ehk vaid argumendid, mida kasutatakse, on pahatihti sarnased, aga tooted ise on ka sarnased,? ütles Marek Reinaas reklaamiagentuurist Zavod/BBDO. ?Uskuge, need reklaamid töötavad.?

Eestis tegutseb kolm asjatundjate poolt hinnatud reklaamfilme tootvat stuudiot: Rudolf Konimois Film, Allfilm ja Parun?id & Von?id. Nende hinnad on kõrgemad ja nad võtavad materjali filmilindile.

?Hüpe kvaliteedis on silmipimestav. Nii mõnigi filmilindile võetud lugu oleks videos lame teleteater,? ütleb Artur Talvik Allfilmist.

Et tegijate ring on kitsas, teavad tellijad tootjate tugevaid külgi. Näiteks Allfilmist otsitakse head näitlejatööd, Parun?ite & Von?ide tugevus on stuudiotöö, kolmandatelt oodatakse ?moodsat käekirja?.

Rudolf Konimois Filmi ja Allfilmi võib nimetada suurtootjateks. Ülejäänutest on suurem osa üksikud hundid, kes tellimuse saades ajavad meeskonna kokku.

Eestlastest filmitegijate kunstiline meisterlikkus on tellijate hinnangul hea. Välismaal, peamiselt Soomes, Rootsis ja Lätis käiakse lugudele andmas sellist lihvi, mille jaoks Eestis pole tehnikat.

Siiski katsuvad Eesti suurfirmad aeg-ajalt õnne mõne välismaise firmaga. Näiteks tänavu jooksnud Eesti Mobiiltelefoni lepatriinu-reklaami filmis Rootsi firma Hispaanias.

Välismaalased tellivad Eestist harva. Venelased, leedukad ja lätlased käivad mõnikord reklaame salvestamas. Paar nädalat tagasi võttis Manfred Vainokivi Parun?itest & Von?idest üles Pepsi klipi, mis hakkab jooksma Venemaa telekanalites. Re?issöör Masa liin on kõige selgem, tema teeb muusikavideoid venelastele.

Keskmise Eesti reklaamfilmi eelarve on 200 000?500 000 krooni. ?Sellise rahaga on keeruline head filmi teha,? ütles Marek Reinaas. Kalleim Eesti tootja tehtud reklaamfilm ?Mister Q? läks Ühispangale maksma väidetavalt ligikaudu miljon krooni.

Pangad, õlletootjad ja mobiiltelefonifirmad saavad endale keskmisest suuremaid kulusid lubada, nemad jäävad ka teleekraanilt silma. Eelmise aasta parimaks tunnistati reklaamifestivalil Kuldmuna Radiolinja reklaam ?Elvis?.

?Eesti ettevõtete rahakott esteetilist nipitamist ei luba. Hästi lähevad ja korralikult teostatavad on mõnusad anekdoodid meile armsate inimestega,? ütles Artur Talvik.

�rip�ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing