Esmaspäev 5. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Turismitööstus enne septembrikatastroofi

Liina Leiten 26. oktoober 2001, 00:00

Et suur osa paketireise oli ära ostetud, kuid inimesed tahtsid reisida, kasvas ka rätsepatööna tehtavate ehk kindla kliendi jaoks koostatavate programmide ning pakettide osatähtsus. Oma osa edukas puhkusereiside müügis oli 2000. aasta suhteliselt halva ilmaga suvel.

Lisaks puhkusereiside paremale läbimüügile suurenes 2000. aastal ka ärireisijate hulk. Põhjuseks elavnenud majandus.

Väga hea aasta oli see ka incoming-firmadele ehk neile, kes teenindavad Eestisse saabuvaid välisturiste. 2000. aastal külastas Eestit 3,31 mln turisti, mis on 4% enam kui 1999. aastal. Põhiosa moodustasid soomlased, kelle puhul vähenes ühepäevareiside osatähtsus ja suurenes ööbimisega reiside hulk. Seda tänu sellele, et Soome majandus on tõusufaasis. Eestit külastavate soomlaste arvu suurenemine oli ühtlasi vesi turismifirmade TOPi võitja Meelismatkade veskile, kes on orienteeritud peamiselt Soome turule. Eestit külastas ka märkimisväärselt enam USA, Saksamaa ja Suurbritannia kodanikke, mis tähendab, et Eesti on maailmas tuntumaks muutunud.

Lisaks tavaturistidele jõudis 2000. aastal Eestisse arvestataval määral ka konverentsi- ja incentive-turism ehk preemiareiside korraldamine, mis ühtlasi aitab vähendada turismitööstuse sesoonsust. On ju Eesti suvi liiga lühike, et turismifirmad saaksid üksnes puhkusereisijatest ära elada. Pealegi ei jätku heal suvel turistide majutamiseks ka hotellikohti.

Nagu aasta 2000, nii kulges ka aasta 2001turismifirmade jaoks kuni sügiseni tõusvas joones. Saatuslikuks kuupäevaks turismitööstusele sai 11. september, mil maailma vapustasid USAs toimunud terrorirünnakud.

Maailmamajanduse jahtumine, kokkuhoiure?iim mitmes turismiga seotud valdkonnas, lennupiletite hinna tõus ning psühholoogiline tõrge riskantsematesse paikadesse reisida jätab kindlasti oma jälje, kuid mustades värvides turismifirmad oma tulevikku ei näe. Keerulisest olukorrast loodavad reisifirmad välja tulla, pakkudes uusi, senistest vähem riskantseid sihtkohti ning püüdes hoida madalal oma kulutaset.

2000. aastal külastasid Eestit kõige enam naaberriikide kodanikud

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:09
Otsi:

Ava täpsem otsing