Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Pigem vähem, aga paremini
Sõltumata sellest, kas firma on juba mõnda aega tegutsenud või alles alustab, tuleb reklaami peale juba varakult mõtlema hakata. Oletame, et müük on esialgu tagasihoidlik, kuid väljavaated tunduvad head olevat, sest senised ostjad on rahule jäänud. Investeeringud lähevad põhiliselt tootmise laiendamiseks, ent natuke saaks näpistada ka reklaamile. Mida alustav firma esimese pisikese reklaamieelarvega peale võiks hakata?
Väga tihti tuleb firmajuht sellises olukorras välja sooviga, et nüüd oleks aeg inimestele teadvustada, et selline firma on olemas. Aga miks peaksid inimesed teie firmat teadma? Olgu tegemist lõpptarbija või edasimüüjaga, ikka huvitab teda toode, mitte firma.
Nii et esimese asjana tuleks endalt küsida: kas mul on vajadust ja jõudu reklaamida oma toodet lõpptarbijale. Alustava väiketootja puhul võib vajadus isegi olemas olla, aga jõudu jääb napiks.
Lõpptarbija tähelepanu äratamiseks ja talle meelde jäämiseks on tänasel päeval vaja mitut miljonit. Paarile lehereklaamile sada tuhat krooni kulutada pole erilist mõtet, sest üldises reklaamimüras jääb nii väike ?kampaania? tähelepanuta.
Kuna reklaam massimeedias tundub paljudele kallis, siis otsustatakse kasutada odavamaid kanaleid. Klots telefoniraamatus, valguskast või bännerkampaania internetis tunduvad head ideed, sest igaüks eraldi võttes ei maksa palju.
Üksikute toodete ja teenuste puhul võib nende kasutamine ainsa reklaamikanalina olla põhjendatud. Üldjuhul on aga nii, et reklaamiraha tilkhaaval laialijagamine näiliselt odavate reklaamivõimaluste peale ei anna efekti.
Algusaastate reklaamilt ootab väiketootja tavaliselt seda, et reklaami tulemus kiiresti müüginumbrites kajastuks. Kui massireklaam käib üle jõu (või pole üldse otstarbekas eesmärki silmas pidades), siis eelarve killustamise ja paari juhusliku aktsiooni asemel soovitan keskenduda kahele asjale:
seniste klientide rahulolu kindlustamine ja ärakasutamine;edasimüüjate motiveerimine.
Kui senised ostjad on teie tootega rahul, siis kasutage neid oma toote tutvustajatena. Võimalust mööda koguge neilt tagasisidet selle kohta, kuidas nad rahul on. Tehke neile soodustusi järgmise ostu korral. Premeerige neid, kes soovitavad teid uuele kliendile.
Väikefirma eelis suure ees on paindlikkus ja personaalsus ? erinevalt tootjast, kelle peakontor asub Saksamaal või Hongkongis, teate teie täpselt, kes on teie ostjad, ning samuti nemad tunnetavad, et teie isiklikult olete neist huvitatud.
Arusaadavalt on hulgimüüjal tööd vähem ja risk väiksem, kui ta müüb tuntud kaubamärkide tooteid. Teie kaubamärk paraku inimestele tuttav pole ning ka võimsa reklaamikampaania tuge ei saa te hulgimüüjale pakkuda.
Kasutage reklaamiraha selleks, et sisseostja saaks võimalikult palju kasu teie toote vahendamisest.
Tootelehtede ja kataloogide väljanägemine pole tähtis niisama silmarõõmu pärast. Kvaliteetsed müügimaterjalid jätavad mulje, et ka toode on hea kvaliteediga ? ja vastupidi.
Kui te ei jõua lasta kõiki asju disainifirmal kujundada, siis pole hullu. Aga laske kohe alguses korralik firmastiil teha. Esialgu-käib-kah-stiilis müügimaterjalid ei anna teile just head lähtepositsiooni.
Autor: Sirli Tarve