Reede 9. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Killandi plaanib lätlasega uut jaama

Inno Tähismaa 30. oktoober 2001, 00:00

Killandi polnud eile nõus asjast täpsemalt rääkima, aga ütles, et hakkab looma kontseptsioone tulevikutelevisiooni jaoks, mille vastu on huvi tundnud mainekad välismaised tehnoloogiafirmad. Killandi sõnul on tal tihe kontakt Läti telejaama LNT osaniku ja juhi Andreijs Ekisega.

?Tegemist on suurte, globaalsete firmadega,? kirjeldas Killandi oma uue projekti partnereid. ?Asi ise oleks telelaboratoorium.?

Killandi sõnul pole uus asi seotud ASiga TV Net Estonia, mis pidi koos Jaano-Martin Otsa juhitava uudisteagentuuriga ETA hakkama poolteist aastat tagasi edastama teleuudiseid üle interneti. Projekt lõpetati seoses internetiäri allakäiguga. Selle projekti taga oli rahastajana samuti Andreijs Ekis, kelle analoogne äri Lätis ja Leedus toob kahjumit. Killandi sõnul pakub Ots TV1-le jätkuvalt avalike suhete alast nõustamist.

Samuti pole Killandi uus äri seotud TV1 endise juhi Vallo Toometiga, kes on asumas tööle Eesti Päevalehe majandusuudiste osakonna juhatajana.

Killandi sõnul pole uue asjaga alustamine keeruline, sest vaatamata tegevusloa kaotamisele edastab TV1 programmi läbi kaabeltelefirmade, seda küll vaid SMS-vestluse ja muusikavideote näol. Peagi on kavas alustada uudiste edastamist. TV1 reklaamiosakond jätkab reklaami müüki.

Rait Killandi ütles, et TV1 pankrot või lõpetamine on tõenäoline, sest omanik pole jätkamise vastu huvi ilmutanud. Killandi sõnul oli veel eile helistanud TV1 omanikfirma Eesti Sõltumatu Televisiooni ASi nõukogu esimees Czeclaw Okinczyc ja kinnitanud, et kõik saab korda. Niimoodi on öeldud juba lugematu arv kordi, tunnistas Killandi. ?Aga ma ei tohi ironiseerida,? lisas ta.

Killandi sõnul ei näe ta võimalust, kuidas TV1 saaks kasumlikult toimida, edastades saateid õhu kaudu. Viimaste aastatega on TV1 tegevus toonud kahju üle 100 miljoni krooni. Telekanali jätkamise otsuse taga oli Ühispank, kes üritas nõnda saada tagasi Tallinna Pangast tulnud perekond Sõnajalgadega seotud laene, millest suur osa oli seostud TV1ga.

LNT juht Andreijs Ekis on Hans H. Luige mõõtu Läti meediaärimees, kes ostis TV1 aktsiapaki möödunud aastal investeerimispanga LHV kaudu, makstes selle eest Ühispangale ühe krooni. Vahetult pärast seda müüs ta TV1 koos kohustustega edasi Poola telekanali Polsat Telewizja omanikule, Poola meediamogulile Zygmunt Solorz-Zakile ligi 200 miljoni krooni eest. Koos TV1ga läks selle summa eest kaasa ka 50% Läti juhtivast telekanalist LNT. Kinnitamata andmetel tahtis Ekis poolakatele müüa ka ülejäänud 50%, et saaks sujuvalt jätkata oma teise telekanaliga TV5, millele ta puhus elu sisse, olles ise samal ajal LNT tegevjuht. Poolakad pole aga Ekise pakkumisest huvitatud.

Zygmunt Solorz-Zak ütles septembri lõpus intervjuus, et ei investeeri Eesti ega Läti kanalitesse enne, kui on lõppenud vaidlus Leedu telekanali ümber. Seal kuulub talle 50% Leedu suuruselt kolmandast telekanalist Baltijos TV, kus ta on teise, suuremat hääleõigust omava äripartneriga tülli läinud. Ka Leedus on palgad mitu kuud välja maksmata.

Eile algatas kohus Eesti Sõltumatu Televisiooni ASi pankrotimenetluse ja ajutiseks pankrotihalduriks sai Arno Mägi.

TV1 on praegu kümmekond palgalist töötajat, paarkümmend inimest pakub teenust lepingu alusel. Killandi polnud nõus avaldama, kui palju on TV1-l vara ja kohustusi. Tema sõnul oleks tegevuse jätkamiseks vaja omanikel sisse panna vähemalt 10 miljonit krooni.

Seni on TV1-le esitanud nõude üks teenusepakkuja Delfind Keskus OÜ 100 000 krooni ja AS Ringhäälingu Saatekeskus 1,8 mln krooni ulatuses.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing