Pühapäev 11. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Konkurentsivõimelise toote tagab ettevõtte tugevus

Maarika Liivamägi 30. oktoober 2001, 00:00

Konkurentsivõimelise toote loomiseks on vaja ideed ja eesmärki, miks seda teha. Kindlasti on vaja ka raha ja avatud mõtlemist. Kõige olulisema asjana tuleb aga tunda oma tugevusi.

Aktuaalne kuid mõttetu on küsida kas, Eestist pärit toodet on välismaal raske müüa. Tänapäeva avatud turgudel on igale arenevale ettevõttele ohtlik ületähtsustada oma maa päritolu. Äri on rohkem malemäng, kui kõigile meeldimise kunst ? poliitika. Tihtipeale tulevad kõik tugevused ettevõtte seest - brand is all about people. Ettevõtte pealtnäha tavalised töötajad loovad tegelikkuses oma riskimisvõime, heade ideede ja tarbijasõbraliku teenindamisega eduka äri. Edukas on visioon, mida esmalt suudetakse müüa oma ?lähematele jüngritele?. Religiooni saab edasi levitada vaid pühakojast endast, mitte vastupidi. Ükskõik millisel turul on vaja jälgida seal tegutsevaid konkurente. Tunda nende strateegiaid ja taktikaid. Kasulik on saada veidi sisemist infot mõnelt hinnatud konsultandilt, kuid see võib olla ka väga kallis tee. Üks alternatiivne moodus on nn ühe positiivse välisturu kogemuse edasi istutamine. Positiivne kogemus võib tulla ka sinu koduturul tegutseva välismaise konkurendi tegevust analüüsides. Inimesed on igal pool samad, peab vaid teadma turgudele omaseid klientideni jõudmise viise. Igal maal on siiski ka omad tavad. Meil eestlastel tasuks oma väikeste ressursside juures koopereeruda, siis saaks suuremaid asju korda saata. Iga mees oma jahukotiga erineva leti taga konutades maailmamajandust ei tee.

Tänapäevases jaekaubanduses ei käi võitlus selle eest, et olla kaardil ja nähtav, vaid võitlus käib esimese koha pärast. See ei ole piisav, kui öelda, et oleme üks kolmest juhtivast tegijast. Tuleb võidelda, et olla ainuke valik. Just sellise ambitsiooniga ettevõtted suudavad midagi korda saata. Oma toodetele turu leidmisel tuleb riigi ja toote valikul küsida endalt, mis on meie eesmärk ja kus me suudaks seda edukalt realiseerida. Kas me teame turgusid, millele meil on midagi pakkuda ja konkurentidega võisteldes oma ni??i leida? Kui teame enda ja konkurentide tugevusi, siis suudame alati leida ka turu, kus oleme esimesel kohal. On paradoks, et eelpool öeldu ei tähenda, et igas riigis ja igal juhul peame olema number üks. Laiaulatuslik esimene olek tähendaks pakkuda kõigile kõike ja olla kohe igaühe jaoks personaalselt teine valik. Oluline on segmenteerida kliente ja leida oma sihtrühm, kellele olla see nr 1 ja ainuke. Tugevale kaubamärgile saab alati teiste sihtrühmade arvelt tarbijaid juurde kasvatada.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing