Panus tugevale õllemargile tasus end ära

Romet Kreek 31. oktoober 2001, 00:00

Tartu Õlletehase mitmeaastase töö tulemusena on tehas jõudnud 2000. aasta Toiduainetööstuse TOPi esimesele kohale.

Toiduainetööstuse TOPis on varemgi ilma teinud õlletööstused. 1995. aastal tuli Saku Õlletehas teisele kohale, 1998. aastal esimeseks ja 1999. aastal taas esimeseks, kusjuures Tartu Õlletehas oli samal aastal teisel kohal.

Tartu Õlletehas on teinud panuse ühe tugeva õllemargi strateegiale.

1997. aastal läks tehas Soome karastusjookidetootja Olvi OY kätte, kelle investeeritud 270 miljoni krooni tulemusena valmis 1999. aasta suveks uus tehas.

Saku Õlletehas oli arengutasemes jõudnud olukorda, kus Saku Originaal müüs end hästi ning asuti looma uusi tooteid ja brände.

Tartu Õlletehase võimas tõus tuli ilmselt Sakule üllatuslikuna, kuna Saku toetas hajutatult oma mitmeid brände, samas kui Tartu Õlletehas kontsentreeris ressursid ühe uue brändi toetuseks. Tartu Õlletehasele läks uue õlle turustamiskampaania maksma 6,5 miljonit krooni.

Tartu Õlletehase müük kasvas 2000. aastal võrreldes 1999. aastaga 45,7 protsendi võrra 42,9 miljonile liitrile, sealhulgas õlle müük 65,3 protsendi võrra 27,5 miljoni liitrini.

Olvi andmetel kasvas Tartu Õlletehase turuosa 2000. aasta detsembriks 38 protsendini.

Tartu Õlletehase kasum kasvas mullu 61 protsendi võrra 44,9 miljoni kroonini ning käive 38 protsendi võrra 337,5 miljoni kroonini. Sel aastal ootab Olvi Tartu Õlletehaselt müügi 15protsendilist kasvu ning kasumi jäämist mullusele tasemele.

Tartu Õlletehasest suuremat turuosa omava turuliidri Saku Õlletehase kasum kasvas mullu 21 protsendi võrra 74 miljoni kroonile ja käive 2 protsendi võrra 730 miljoni kroonini.

2001. aastal on paljugi õlleturul muutunud. Tartu õlletehas teenis esimesel poolaastal 30 miljonit krooni, mis võrreldes mullu sama perioodiga näitab 37protsendilist kasvu. Käive kasvas 14 protsendi võrra 178 miljonile kroonile.

Saku Õlletehase poolaastakasum 25 miljonit krooni jäi alla Tartu Õlletehase tulemusele. Saku kasum kahanes 36 protsendi võrra, käive 5 protsendi võrra 347 miljonile kroonile.

Siiski pole põhjust ei Saku Õlletehasel ega Tartu Õlletehasel hinge tõmmata ? tagantpoolt on võimsa turunduskampaaniaga turule uued Frederik-õlled toonud Viru Õlu.

Viru Õlu müüb oma kvaliteetõllesid oluliselt madalama hinnaga kui kaks suurt õlletootjat ning on käivitanud äärmiselt jõulise müügitoetuse. Võimalik, et Viru Õlu on õppinud Tartu õlletehaselt tugeva brändi turuletoomist, keskendudes ühe õllemargi strateegiale. Viru Õlu peab aga ka kunagi hakkama kasumit tootma.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:10
Otsi:

Ava täpsem otsing