Tartu Õlletehases otsustavad töötajad

Merike Lees 31. oktoober 2001, 00:00

Tehases loodi möödunud aastal kümme meeskonda, kes vastutavad ettevõtte arengu eest, ning inimesed on kaasatud otsustus- ja loomeprotsessidesse kõvasti rohkem kui varem, selgitas Tartu Õlletehase juhatuse esimees Tarmo Noop edu saladust.

Noobi sõnul on ettevõtte suund sellele, et otsuseid teeks peale juhtkonna ka needsamad meeskonnad. Eesmärke ei pane juht alluvale, vaid alluvad püstitavad ise eesmärgi ja kooskõlastavad selle ülemusega. Pärast hindavad töötajad oma eesmärgi täitmist ja kooskõlastavad sellegi ülemusega.

?Juhtimise raskus ja võlu seisnebki selles, kuidas sa motiveerid inimesi ja innustad neid püstitatud eesmärke täitma. Veelgi enam ? kuidas sa motiveerid neid kõrgemaid eesmärke enda jaoks püstitama ja ka neid täitma, sest sellest sõltub edu.?

Tartu Õlletehase edu teine pool on tootearenduses, aktiivses turunduses ja kliendisuhete arendamises ning käibe ja kasumi kasvatamises. Praegune aasta on selles osas läinud ülihästi, ehkki tõus ei ole ilmselt nii suur kui 2000. aastal võrreldes 1999. aastaga.

Õlletootjatest on avalikustatud veel ainult Saku näitajad. Nendega võrreldes on Tartu Õlletehase esimese poolaasta tulemused selgelt paremad, kinnitas Noop.

Ehkki põhiline müügikuu oli juuli ja ka augustis läks müük väga hästi, oli Tartu Õlletehas tootedefitsiidis juba märtsist augusti keskpaigani.

?Hindasime turgu natuke valesti ja sellest tingituna oli investeeringuid liiga vähe, et täiel määral suvekuudel nõudmist rahuldada,? tunnistas Noop. ?See oli meie viga, me oleksime võinud olla veidi optimistlikumad. Kaotus oli väga valus, sest suvel üks protsent turuosa kaotada on liitrites kordades rohkem kui talvel.?

Sellest tulenevalt lubab Tartu Õlletehase juht olla järgmise aasta turuvajaduste hindamisel julgem. Kuna õlletehasel on olnud kolm aastat järjest suvedefitsiit, mis ei mõju hästi kliendisuhetele, siis investeeritakse tänavu 40 miljonit tootmisesse. Uus aasta toob klientidele üllatusi igas kaubagrupis, kuid praegu neist veel ei räägita.

Välisturul Tartu Õlletehas märkimisväärselt aktiivne ei ole, kuna prioriteediks jääb ikka siseturg. ?Nii kaua, kui me oleme jännis siseturu vajaduste rahuldamisega, pole põhjust aktiivselt välissuunal töötada,? märkis Noop.

Tartu Õlletehase õlletoodangust ligi 15 protsenti läheb ekspordiks Rootsi, Soome, aasta alguses tarniti ka Inglismaale, Lätti ja Leetu. Kuna üle pika aja jõuab tehas toota õlut rohkem, kui turg nõuab, siis kavatsetakse hakata ajaloolise pudeliga välisturgudele liikuma.

Möödunud aasta TOPi võitja ja õlleturu peamise konkurendi Saku Õlletehase edestamist Noop tänavuses pingerivis üle ei tähtsusta, sest turuosa ei muutunud, trendid olid vaid tõusvamad. Samas ei välista ta Sakust ühel päeval mööda minemist.

?Meie eesmärk on hoida 40 protsendi joont, selles suhtes me turuosa eraldi ei vaata. Kui turuosa ei tule järele, kuid turg kasvab, oleme rahul,? sõnas ta.

Samas ei pea Tarmo Noop võimatuks ka kolmandate tegijate tõusu õlleturul. ?Kui Tartu Õlletehas on tõusnud 11 protsendilt 40 protsendile, siis miks ei oleks kolmandal tegijal see võimalik. Kõik sõltub sellest, kuivõrd paremad suudavad konkurendid olla ja kuivõrd innovaatilised suudame meie olla."

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:10
Otsi:

Ava täpsem otsing