Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tekstiilitööstus arvestab tagasilöögiga
Tekstiiltoodangu müük vähenes septembris augustiga võrreldes 3,9%. Käesoleva aasta üheksa kuuga suurenes tekstiiltoodangu müük 15,6%, mis on väiksem kasv kui kaheksa kuuga saavutatud 17,4%.
Tekstiili- ja rõivatootjad müüsid oma toodangut siiski töötleva tööstuse keskmisest enam, teatas Eesti Rõiva- ja Tekstiililiit. Septembris müüsid Eesti tööstusettevõtted 2% rohkem toodangut kui aasta tagasi. Töötleva tööstuse toodangu müük suurenes 2001. aasta septembris eelmise aasta septembriga võrreldes ligi 3%.
Kreenholm Tekstiili ASi tegevdirektor Tõnu Lepp ei oska ühest müügi kasvu pidurdumise põhjust nimetada, kuid maailmamajanduse mõjud on tema hinnangul tähtsal kohal. ?Ostmine ei ole vist praeguses pingelises olukorras nii populaarne kui varem,? tõdes Lepp.
Suurt tagasiminekut Kreenholmi müügis Lepp siiski ei tähelda. ?On olnud hetki, kus me ei jõua nii palju toota, kui nõudlust jätkub,? nendib ta, kuid lisab, et hinna määrab siiski turg ja see ei pruugi tootjale soodne olla.
Kreenholmi turuosa on viimistletud puuvillase kanga osas 75% ja kodutekstiili osas 30%. Puuvillane riie on Eesti tekstiilitööstuse peamine ekspordiartikkel, mida 2000. aastal veeti välja 692 miljoni krooni eest.
Tekstiiliturul olulist rolli mängivas Pakistanis toimuv avaldab Lepa sõnul Eesti tootjatele mõju mitut moodi. ?Need ettevõtted, kes sealt toorainet hangivad, võivad sattuda raskustesse. Need, kes valmistoodangut müüvad, peavad valmis olema suurema nõudluse rahuldamiseks,? rääkis Lepp.
Rõivatoodangu müügi kasv on seevastu möödunud kaheksa kuuga võrreldes paranenud.
Septembris müüsid tekstiili-, õmblus- ja naha-jalatsiettevõtted toodangut 527 mln krooni eest, sellest 84,3% eksporditi. Võrreldes augustiga suurenes septembris õmblustoodangu ja naha-jalatsitoodangu eksport. Tekstiiltoodangu eksport mõnevõrra langes.
Kergetööstustoodangu müügi osakaal tööstustoodangu müügist moodustas 13,6%, sh tekstiiltoodete osa 7,2%, rõivatoodete osa 4,4% ning naha- ja jalatsitoodete osa 2,1%.