Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kalossidest kaubamärgiks nr 5
Kogu oma pea 140aastase ajaloo jooksul on kompanii enamikust Soome ettevõtetest eristunud võime poolest muutuda, näha tulevikku ja edasiliikumisel riskida. Näiteks 20ndatel, kui Nokiast oli saanud Suomen Gummitehdas OY tütarettevõte, hakati kummijalatseid (peamiselt kalosse) reklaamima ühe kaubamärgina, mis oli Nokia. See oli esimene teadlik brändi loomine Soome majanduse ajaloos.
Suurem osa raamatust on pühendatud siiski Nokia tänapäevale ja tulevikule. 31. mail ilmunud raamat annab põhjaliku ülevaate sellest, kuidas maailma jaoks täiesti tundmatust firmast, kes oli pankroti äärel, sai vähem kui 10 aastaga mobiiltelefonide tootja number üks ja kaubamärk number viis maailmas. Kaks kolmandikku raamatust ongi pühendatud nn Ollila-perioodile ja Nokia ettevalmistustele üleminekuks mobiilsesse informatsiooniühiskonda.
Autori sõnul on raamat suunatud mobiilsest telekommunikatsioonist, infotehnoloogiast, internetist ja nendega lähedalt seotud valdkondadest huvitatuile ning praktikutele, kes tegelevad ettevõtte strateegia väljatöötamisega ükskõik millises valdkonnas, aga ka neile, kellel on vajalik teada rahvusvahelise kaubanduse mängureegleid. Kindlasti on raamat kasulik analüütikutele, kes tegelevad telekommunikatsioonisektori ettevõtetega.
Kuigi raamat on uurimus ettevõttest, on see kirjutatud äärmiselt huvitavalt ja kaasahaaravalt, mistõttu võib kohati tunduda, et loed mingit põnevikku. Teos sisaldab hulga huvitavat graafilist materjali ja põnevaid fakte.
Kuna raamat on mõeldud rahvusvahelisele üldsusele, on see inglise keeles. Tallinna raamatupoodides pole seda märganud, Helsingi raamatupoodides on aga teos saadaval.