Kokteil saab alguse serveeringust

Riina Kallas 02. november 2001, 00:00

Peamine vahe klassikalise ning show-baarmeni vahel on Petrovi sõnul vaid selles, et klassikaline baarmen ei pea teadma show-baarindusest ega show-elementidega töötamisest. Küll aga peab show-baarmenil olema keskmisest parem ülevaade klassikalise baarmenitöö keerdkäikudest. ?Vastasel korral on ta vaid tsirkuseartist, kes suudab teatud asju õhku visata ja neid uuesti kinni püüda,? selgitab Petrov.

Lõppenud Beefeateri show-baarmenite meistrivõistlustel jäid Petrovile silma eelkõige riikide kommetest ja temperamendist tulenevad erinevused suhtumisel baarikultuuri, klientidesse ja nende teenindusse. ?Idamaad ? Korea ja Hiina ? olid oma programmid viimistletud viimaste detailideni, tehnilistest üksikasjadest kuni näoilmeteni välja. Samas mõned riigid tulid lihtsalt üldisema ettevalmistusega ja puhtalt emotsionaalselt rahvast üles kütma,? toob Petrov välja kvaliteedivahe.

Lihtsat baarikülastajat paelub suuresti show-baarmeni mustkunstlik osavus pudelite ning kokteiliklaaside käsitsemisel. Petrovi sõnul nõuabki see nn trikkidest kõige rohkem show-baarmeni oskusi ja aega, sest kogu viske-show peab tunduma lihtne ja kerge. Eestis vähe kasutust leidnud pürotehnika ja muud efektid ei ole tehniliselt rasked, olulisem on kontekst, kus ja kuidas neid esitada.

Show-baarindusega tegelemine võistlustasemel on kulukas. Kuigi harjutada saab plastikpudelitega, tekib küsimus, kes maksab töö käigus kogemata puruks kukkunud pudeli. ?Enamikul juhtudel maksab normaalse kokkuleppe korral Eestis mõningate asjade eest tööandja, kuna tulemusest ? show-baarmenist kui visuaalselt atraktiivse teenindusprotsessi sooritajast ? saab just tema klientide juurdevoolu ja rahulolu näol ning ettevõtte prestii?i kasvuna kõige enam kasu,? räägib Petrov.

Kaheksa-aastase kogemuse põhjal võib Petrov öelda, et Eesti kliendi kokteiliteadlikkus on viimaste aastate jooksul märgatavalt kasvanud. Suurt osa mängib siin Eesti baari- ja restoraniteeninduse paranev tase ? peamiseks kliendi koolitajaks saab olla ikkagi julgelt ja teadlikult jooke soovitada oskav teenindaja.

Situatsioonid, kus tellitakse ?midagi head?, on baarmenite igapäevatöös sagedased ja siis tuleb esile tõeline baarmeni professionaalsus: kas ta on suuteline pakkuma kliendile just seda, mida klient peab heaks, ja kas sellest suhtest kasvab seejärel välja püsikliendisuhe või mitte.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:11
Otsi:

Ava täpsem otsing