Reede 9. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Liana võrgutab ostjaid erilisusega

Tõnu Tramm 02. november 2001, 00:00

Suzuki hiljuti müügile jõudnud väike-kesk-pereauto või kuidas iganes teda ka nimetada, on üks omanäolisemaid autosid üleüldse, mis viimasel ajal meie teedele jõudnud. Juba pärast proovisõidu esimesi kilomeetreid piisab auto vaid kusagile parklasse paika sättida, kui juba kostub juhiaknal arglik koputus. Kui aken alla lastud, küsib uudishimulik tülitaja: mis selline ka maksab? Sama stsenaarium kordub pea iga kord, kui kas või mõneks minutiks rooli taha istuma jääda. Vaid küsimused vahetuvad. Kes pärib kütusekulu järele, kes aga põrutab otse: mis imeriist see sihuke on?

Vastust sellele ei olegi nii kerge leida. Vähemalt mitte ühest. Liana, mille nimi ei tulene sugugi naisterahva nimest, vaid lühendist Life In A New Age (elu uuel ajastul), on 3 sentimeetrit pikem kui Peugeot 307 ja 5 cm lühem kui Honda Civic 5D, laiuselt viimasega enam-vähem ühte auku. Telgede vahe on tal aga üks väiksemaid omas klassis. Kõik see kokku teeb Lianast üsna ebastandardse sõiduriista, mida rõhutab tema ebaharilik välimus.

Kuid mitte ainult väljast pole ta eriline. Ka auto salong on vägagi omapärane ning vaatamata ohtrale plastmassile suhteliselt sümpaatne. Banaanikujulise armatuurlaua tablool ei leidu ühtegi seierit, kõik käib elektrooniliselt. Kiirust näitab konkreetne number, mis juhti märksa enam ohjeldab kui kriipsujada vahel pendeldav seier. Lõpuks on ka Suzuki vabanenud vanast Jaapani traditsioonist juhtida soojendust ja ventilatsiooni klahvide rea ja liugurite abil ning need on asendunud kahe keeratava nupuga. Disaini mõttes ehk huvitav, kuid Eesti elus pigem miinus on keskkonsooli kõrgeimasse kohta välja toodud raadiopaneel, just nagu eelmise põlvkonna Toyota Corollal. Esiteks meelitab kõrgustest silma torkav raadiopaneel kurikaelu ligi, teiseks häirib heledama valgustusega raadio pimedas juhti. Muus osas ei ole salongile erilist ette heita. Rooli ja pedaalide vaheline kaugus ja põlveruum tagaistmel on igati piisav ka pikakoivalistele reisijatele, pagasiruum mahutab kaupa kuni 1062 liitri jagu ja kokkuvõttes võib sellist sõidukit julgelt üheks korralikuks pereautoks nimetada.

Mootor on Lianal 1,6-liitrine ja täiesti uus. Ta ei põhine sugugi Baleno sama litraa?iga jõuallikal, vaid hoopis Jimny 1,3-liitrisel mootoril, millel harjumuspärase rihmülekande asemel kettülekanne. Võimsust arendab Liana mootor 103 hj, ehk 7 hobujõudu enam kui Baleno 1,6-liitrine. Igatahes on tavaolukorras autol piisavalt minekut, ainsana häirib pisut liiga valjult salongi kostuv müra. Mis puutub juhtseadmetesse, siis nii rool, käiguvahetus kui muu töötavad vägagi laitmatult, küll aga võiks gaasipedaal olla pisut jäigem. See on iga pisemagi liigutuse suhtes liiga kerge ja tundlik, mis aukudes sõites paneb auto jala raskusel jõnksutama.

Liana puhul on aga täiesti pretsedenditu tema mudelivalik. Mitte küll mootori osas, mida esialgu on saadaval vaid üks, vaid transmissiooni osas. Saadaval on nii automaatkäigukast kui nelikvedu ja soovi korral mõlemad korraga. Nelikvedu ei ole küll mõeldud maastikul müttamiseks (ehkki auto kõrgus annaks selleks piisavalt head eelised), vaid eeskätt ohutuse tagamiseks. Käänulisel teel läbib nelikveoline Liana kurve mängleva kergusega, äärmuslike kiiruste juures on eelduseks siiski, et pöörded peavad olema piisavalt kõrged. Kolmanda käiguga külg ees kurvi võtta on suhteliselt riskantne, sest mootori jaksu hakkab nappima, teise käiguga sama trikki teha on juba märksa lõbusam. Talvel lumes ja libedaga on nelikvedu aga suisa asendamatu, mistõttu sobib Liana suurepäraselt maal elavatele inimestele.

Odavaim Liana, millel ei ole ei nelikvedu, automaatkäigukasti ega konditsioneeri, maksab 189 900 krooni. Nelikveoline, kliimaseadme ja valuvelgedega varustatud auto maksab 219 900 krooni, sama auto esiveolisena, kuid automaatkäigukastiga aga 225 900 krooni. Kui automaatkäigukastiga versioonile lisada veel nelikvedu, tõuseb hind 235 900 kroonini, mis on Liana puhul ka lagi.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing