Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Rohkem töötajatega vesteldes säästad aega juhtimiseks
Firmajuhid tõdevad sageli: "Ma olen andnud müüjatele kõik, mis võimalik - töövahendid, head tooted, hea firma maine, aidanud ja koolitanud neid - ja ikkagi nad ei tee seda, mida nad peaks. Nad ei pinguta ja ei müü nii palju kui nad suudaks."
Mida siis teha? Alusta kõige lihtsamast. Ühe suure kaubandusettevõtte juht rääkis mulle sellise loo. Kui ta omal ajal müügijuhi tööd alustas, helistas ta juhiste saamiseks oma kunagisele müügijuhile ja heale sõbrale ning küsis:
"Kuule, ütle mulle paari asja. Kuidas sa oma mehed, siis kui sa veel müügijuhi ametit pidasid, nii hästi tööle said? Tahaksin ka sama suuta ja oma uuel tööl väga häid tulemusi saavutada."
Too vastas: "Esimene reegel - vestle oma inimestega."
"Vestle?""Jah, räägi igaühega pool tundi silmast silma igal nädalal või vähemalt kord kuus. See on kõige tähtsam asi sinu töös, kui tahad edukas olla.""Olgu, ma proovin. Mis on järgmine asi, mida ma tegema peaksin?""Esialgu muud ei olegi."
Seda nõuannet värske müügijuht järgiski? ja avastas, et selles tema töö edu võti seisnebki.
Paljud firma või osakonna juhid peavad oma alluvatega ainult kaks korralikku individuaalset vestlust - töölevõtmine ja lahkuminek, sellest aga on kaugelt vähe.
Kuni töötaja ei saa piisavalt tihti juhiga omavahel rahulikus miljöös vestelda, ei usalda ta juhti ja ei võta tema eesmärke tõsiselt. Töötajal pole lihtsalt piisavalt võimalusi kõikidest mõtetest juhile rääkida ja samuti juhi mõtteid mõista. Kuluaarides räägitakse aga inimestest eemal tegutsevat juhti taga ja külvatakse negatiivseid mõtteid: "Käis kuskil seminaril, las veidi aega rabeleb, küll rahuneb maha", "Tema vaatab ainult numbreid, tulgu ja proovigu ise tööd teha", "Neid plaane me küll täis ei saa". Ja nii jäävad saavutamata eesmärgid, mis tegelikult oleks võimetekohased.
Kui juht töötajatega personaalselt ja järjepidevalt vestleb, siis:
juht saab infot, mis aitab tal firmat paremate tulemusteni juhtida;töötajad hakkavad oma juhti palju enam hindama;õigem ressursside kasutamine hoiab kulusid kokku, igaühe suurem pingutus ja õiged eesmärgid tekitavad suurema tulu;lisaks sellele, kontrollides vaid seda, mida vaja (ja mitte rohkem ega vähem), tekib juhile juurde rohkem aega, mida hästi kasutada.
Jutu mõte? Kui tahad, et näiteks müügiinimesed teeks palju vestlusi (potentsiaalsete klientidega) ja seeläbi müüks rohkem, siis vestle ise palju oma töötajatega.
Esialgu pole tähtis, millest täpselt juttu on, tähtsam on see, et üldse vestlustega algust tehakse. Pärast esimesi järeleproovimisi avastab juht, et inimesi on kergem motiveerida, nad pingutavad rohkem ja sa ise juhina tead palju paremini, kuidas firma tulemusi mõjutada.
Kolm lihtsat soovitust alustamiseks:
Võta kalender ja märgi sinna kirja ajad, millal vestled iga oma osakonna inimesega personaalselt (näiteks 30 minutit). Kui ei õnnestu planeerida iga inimesega (vähemalt) kord kuus maha istuda, tegeled sa ilmselt liiga palju asjadega, mis pole enam sinu töö.Väldi hirmu tekkimist sinuga kohtumise eel. Ütle inimesele, et tahad kohtudes kuulata ta mõtteid ja ta käest veidi nõu küsida. Ära ütle või saada elektronkirja: "Tule kolmapäeval kell 14:00 minu kabinetti."Kui mõnel hetkel tundub, et tahad kohtumise "muude oluliste asjade pärast" edasi lükata, siis tuleta endale meelde, mida ütles kogenud müügijuht ja milline on vestlemiste kasu.
Autor: Timo Rein