Pühapäev 4. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Eestit tähtsustatakse tihtilugu üle

Eda-Liis Kann 06. november 2001, 00:00

Meie ajalool on mõju või tähendus meie kultuurile, eestlase käitumisele ja iseloomule. On iseküsimus, kas on otstarbekas uskuda, et meie kultuur on midagi nii erakordset, mis sünnitab maailma epohhe loovaid asju. Soomlaste paljukiidetud elektroonikatööstuse lipulaev Nokia ei leiutanud ju midagi enneolematut. Mõned aastad tagasi intervjueeris soome televisioon Londonis, tänaval nimega Finlandia Street elavaid inimesi ja küsis, mida nad Soomest teavad. Tulemus oli, et enamik ei teadnud kõige vähematki. Mõned teadsid, et seal on külm, jää ja lumi, mis aga ei seganud asetamast Soomet geograafiliselt näiteks ?veitsi lähedale. Aga Nokia? Mida teatakse Nokiast? Enamik teadis, et see on mobiiltelefonide bränd, hoopis vähem oskas pakkuda, mis maa bränd see on ja neist, kes oskasid, pakkus enamik Jaapanit. Vaadates kirjapilti, mida näitavad pea kõik süsteemsemad uuringud, selgub, et Nokia on küll iseenda ja oma ala märk, kuid ei ole eriti Soome märk. Naabrid teavad muidugi paremini, kuid nende jaoks pole vaja märke luua. Mujal maailmas on Soome märkideks ikkagi mets, saun, jõuluvana, muidugi tuntum märk ? Mika Häkkinen ? tuntusega vähemalt 2 miljardi inimese seas. Teine Eestis populaarne maa ? Iirimaa? Midagi erilist nagu polegi. Rohelised niidud, rahvamuusika ja kiire areng. Viimane on huvitav, kuna näitab, et kiire areng ise võib muutuda tähenduslikuks tunnuseks. Ja loomulikult rockbänd U2. Mika Häkkinen ja U2 annavad igatahes ainest arvamuseks, et Eesti jaoks võiksid tõesti Carmen Kass ja Markko Märtin täiesti arvestatavad märgid olla. Holland ? tuulikud, transiit, kanalid, ?veits ? mäed, pangandus, kellad, totaalne neutraalsus, Norra ? nafta, trollid, suusatamine.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing