Pühapäev 4. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Jõulukaup alustab rünnakut

Mari Aaspõllu 06. november 2001, 00:00

Stockmanni kaubamaja avas jõulupoe novembri algul, koguperepoed Prisma, Primo ja Maksimarket alustavad aastavahetuse müügikampaaniat novembri keskel ning Tallinna Kaubamaja paiskab jõulukaubad letile kuu lõpus.

?Raske öelda, mis on tänavused tõmbenumbrid, aga midagi on igal aastal,? ütles Stockmanni direktor Maisa Romanainen. Ka Primo tegevdirektor Peter Ranne on veendunud jõululemmiku kujunemises. ?Kindlasti see tuleb, aga mis see on, millega vanemate rahakotist raha välja õngitsetakse, seda ei oska veel öelda,? sõnas Ranne. Traditsiooniliselt on jõuluvana kingikotis menukad mobiiltelefonid, arvutimängud, CD-plaadid, kosmeetika, raamatud ja mänguasjad.

Kaubavalik laieneb detsembris eelkõige jõuluehete ja mänguasjade arvel.

Prisma kodukaupade osakonna juhataja Katrin Veskimäe sõnul laieneb mänguasjade sortiment vähemalt 30 protsenti ning läbimüük poole võrra. Tänavu jõuluks on oodata uusi lauamänge, täienenud Barbie kollektsiooni ning uusi Niko autosid.

Kuigi eestlased on hakanud viimastel aastatel jõulukinkide muretsemisele varem mõtlema, saabub jõulumüügi tipphetk siiski viimastel päevadel.

?Täielik hullumaja on vahetult 23. detsembri õhtul. Kell viis saabub üleüldine ärkamine, kogu Tallinn leiab, et nüüd on vaja kinki osta,? märkis Ranne. ?Siis ostetakse seda, mis esimesena pihku jääb ning ei ole kauplust, kus ei käiks äge närvide mäng.? Selveri ostudirektori Anu Kudeviita hinnangul näitab üldine tendents siiski, et inimesed hakkavad oma jõuluoste varem sooritama. ?Kingituste muretsemine on nihkunud detsembri algupoole, siiski on ka viimased päevad enne jõule tihedad.?

Viimase hetke ostjate seas domineerivad mehed. Naised hakkavad natuke varem jõulukinkidele ja kodukaunistamisele mõtlema. Mehed seevastu lükkavad kingiostu nii kaugele kui võimalik ja rabavad viimasel hetkel esimese kättesattunud asja. ?Neil on siis ükskõik, mida nad korvi panevad, peaasi, et nad pääsevad sellest põrgus,? sõnas Ranne.

Anu Kudeviita sõnul on kauplustevaheline konkurents küll tihe, aga järjest enam on märgata tendentsi, et kliendid on harjunud ühe konkreetse ostukohaga ja teevad oma ostud seal. ?Ka jõuluostude puhul ei tehta enam ringi peale kõikidele kauplustele, vaid eelistatakse siiski oma kodumarketid.

Prismas, Primos ja Maksimarketites ennustatakse jõulukuuks kolmandiku võrra suuremat käivet kui teistel kuudel. Tallinna Kaubamaja ja Stockmann ei soostu börsiettevõtte staatusele ning ettevõtte poliitikale viidates käibeprognoose avaldama, kuid märgivad, et ootavad tugevat läbimüügi kasvu.

Kaupmehed jäävad tänavu jõulukäibe kasvu prognoosimisel võrreldes mullusega üsna ettevaatlikule positsioonile. ?Kui kaks eelmist aastat läksid millenniumi tähe all, siis nüüd ei ole midagi väga suurt ja pilkupüüdvat, millega rahvast ostma panna,? arvas Ranne. Tema sõnul ei oota Primo tänavu suuremat käivet kui mullu, mil hüpermarketi detsembri käive ulatus 48 miljoni kroonini.

Stockmann loodab siiski mõningast kasvu. ?Usun, et müüakse tänavu rohkem, sest meil on sel aastal iga kuu müügid tõusnud,? märkis Romanainen. Prismad ootavad 20protsendilist käibe kasvu, kuid seda peamiselt seetõttu, et mõlemad marketid avati mullu hilissügisel ega saanud seetõttu veel õiget hoogu sisse. Maksimarket teeb panuse kuni kümneprotsendilisele tõusule.

Jõulukaunistustele pööravad enim tähelepanu Stockmann ja Tallinna Kaubamaja.

Kaubamaja turundusjuhi Inga Liivi sõnul on jõulud aeg, mil kaubamaja pingutab dekoreerimise nimel kõige enam. ?Käiku lähevad ka varasemate aastate kaunistused, meil on päris head varud.? Maisa Romanaineni kinnitusel võtab ka Stockmann kaunistamist tõsiselt, kuid põhiosa jõulukraamist pärineb möödunud hooaegadest. Ehtimisele kuluvat summat ei soostunud kumbki kaubamaja avaldama.

Peremarketid ? Primo, Maksimarket ja Selver ? hoiavad jõulukaunistuste osas madalamat profiili. ?Me ei tee väga suuri kulutusi jõulukaunistustele, kuna meil on väga ratsionaalne tegutsemisviis,? ütles Prisma juhataja Liisi Jauho.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing