Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uue kinnisvara liisimine kallineb käibemaksu võrra

    Praeguses käibemaksuseaduse tähenduses ei teki kinnisvara võõrandamisel käivet. Uuest aastast jõustuva seaduse kohaselt arvatakse kinnisasjad kaupade hulka, kuid nende käive on maksuvaba.
    Erandina maksustatakse 18 protsendiga müügiks ehitatud hoonete ja nende aluse maa võõrandamine nende esimese omaniku poolt ning krundid, kui nendel ei asu ühtki ehitist.
    Uue seaduse kohaselt on maksustamise aspektist oluline vahe, millises ehitusjärgus on objekt praegu ja seaduse jõustumisel ning kas liisingufirma lepingupartneriks on eraisik või juriidiline isik.
    Liisingühingute Liit on seadust põhjalikult analüüsinud ja toonud välja juhtumeid, mis seaduse praeguses redaktsioonis pärsivad liisingufirmade äritegevust või tõstavad liisingumakset lõpptarbija jaoks.
    Liisingühingute Liidu tegevdirektori Reet Hääle sõnul raskendavad radikaalsed muutused seadusandluses investeeringute planeerimist, sest liisinglepingud sõlmitakse pika perioodi peale.
    Vaatamata sellele, et seaduse koostajad viitavad Euroopa Liidu nõuetele, on mitmed küsimused küsimused jäetud riikide endi otsustada, nt ehitise esmane müük on Euroopa Liidus käibemaksuvaba, ütles Hääl.
    Enim kannatavad seadusest tulenevalt liisingufirmade arendusprojektid, sest nendele pindade puhul kuulub maksustamisele nii põhiosa kui ka intress.
    Ühisliisingu pearaamatupidaja Tiina Antoni sõnul kallinevad korterid pooleliolevates hoonetes, mille esimeseks omanikuks on liisingufirma krundi maksumuselt arvestatud käibemaksu võrra.
    Ühisliisingu kinnisvara projektijuht Tõnu Uustalu ütles, et suuri arenduspiirkondi, mis sellest muudatusest kannataksid, Ühisliisingul ei ole. Muutmist vajavate lepingute osakaal ei ole Uustalu sõnul kuigi suur ning need jõutakse selle aasta sees üle vaadata.
    3,2 miljardi krooni suurusest Hansa Liising Eesti kinnisvaraportfellist moodustavad arendusprojektid umbes seitsmendiku. Hansa Liising Eesti kinnisvaratoodete klientide arv ulatub 4200ni.
    Hansa Capitali Grupi pearaamatupidaja Marge Sirge näeb topeltmaksustamise ohtu juhul, kui hoone ehitust on alustatud sel aastal, ent see valmib aastal 2002. Praegu kehtiva seaduse kohaselt ei saanud liisingufirma ehitamise kulutustelt käibemaksu tagasi küsida, mistõttu see sisaldub objekti hinnas. 2002. aastal peab liisingufirma objekti esimese omanikuna käibemaksu lisama, olenemata sellest, et see hoone hinnas juba sisaldub. Klient, kes on maksnud nt kolmandiku hoonest kinni ilma käibemaksuta, peab järgmisest aastast alates maksma ka jääksummalt arvutatud käibemaksu.
    Tühjadele kruntidele hinnale lisanduv käibemaks muudab Tiina Antoni sõnul kruntide liisimise sedavõrd ebasoodsaks, et kliendil on kasulikum laenu võtta. Laenu puhul on omafinantseering üks kolmandik kinnisvara maksumusest, liisingut on võimalik saada ka väiksema omafinantseeringuga.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Kuudepikkune vaidlus jõuab lõpule: USA näib lõpuks Ukrainale abi andvat
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.