Pesupulbrit reklaamiv tütarlaps võib tähendada naiste ahistamist

07. november 2001, 09:09

Eile valitsuse heakskiidu saanud soolise võrdõiguslikkuse seaduseelnõu sunnib reklaamiasjatundjaid mõistatama, kas naisterahva näitamine pesuvahendi reklaamis tähendab uuest aastast õrnema soo ahistamist, kirjutab Postimees.

Sotsiaalministeeriumis koostatud seaduseprojekt keelab muu hulgas avaldada reklaami, mis ?kujutab või süvendab naiste ja meeste vahelist ebavõrdsust kujutavaid stereotüüpseid soorolle?.

Eesti Reklaamiagentuuride Liidu president Mark Eikner ütles, et eeltoodud paragrahvi põhjal ei tohiks naist kui koduperenaist kindlasti pesupulbrireklaamis kujutada, vaid pesu peaksid naine ja mees koos pesema.

?Tegi on täiesti stereotüüpse soorolli kujutamisega,? märkis reklaamibürood Idea juhtiv Eikner. ?Kuna aga seadust ei rakendata peresuhetele ja eraelule, jääb küll arusaamatuks, miks on peresuhteid kujutavate reklaamide avalikustamine keelatud.?

Eelnõu tekst ei täpsusta, millised rollid ebavõrdsust kujutavad, kui dokumendi seletuskirja koostanud ametnike sõnul tähendab see ?reklaami, mis loob piiratud käsitluse ühele või teisele sugupoolel omastest joontest?.

Mõõdukate erakonda kuuluv sotsiaalminister Eiki Nestor kinnitas eile, et kindlasti ei tähenda uue seaduse paragrahvis öeldu, et naissoo esinemine pesupulbrireklaamis on diskrimineeriv.

?See tähendab sisuliselt hoopis palju keerulisemaid asju,? tähendas Nestor. ?Seda, kui reklaam on üle võimendatud soolise esituse kaudu.?

Milline ?sooline esitus? on üle võimendatud, tuleb täpsustada teiste seaduste muutmisega, kinnitas Nestor.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing