Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Bensiini hind langeb alla 9 krooni

    Automaatjaamades peaks hind olema mitukümmend senti madalam.
    Shell Eesti jaemüügijuht Jaak Mikkel ütles, et kui trend jääb maailmaturul samaks, siis avaldab see mõju ka kohalikule jaemüügiturule. ?Oluline on, kuidas tuleb regiooni hulgimüügiturg hinnalangusega kaasa,? sõnas Mikkel.
    ?Teoreetiliselt võiks olla nii,? kommenteeris Mikkel bensiini 95 liitri hinna langemist lähiajal alla 9 krooni. ?See pole mingi maagiline piir,? lausus ta. ?Tõenäoline on, et hind langeb,? lisas ta. Konkreetset hinnalanguse prognoosi ei soovinud ta teha.
    Mikkeli sõnul on Shell Eesti jooksvalt kahjumis. Praegu maksab Shelli tanklates bensiini 95 liiter 9 krooni 35 senti, ka diislikütus on võrreldes suvise üheksa ja poole krooniga märgatavalt odavnenud, praegu maksab see Shellis 8 krooni 95 senti.
    Alexela Oili peadirektor Heiti Hääl ütles, et hinna langus kõlab realistlikult. ?Nii diislikütus kui bensiin on viimase nädalaga langenud (maailmaturul ? toim.), 20-30sendiline langus võib tulla,? lausus Hääl. Tema hinnangul pole lähema paari kuu jooksul maailmaturul hinnatõusu oodata, seega peaks ka alanevad kütusehinnad Eestis seniks stabiilseks jääma. Hääle sõnul on Alexelal tänavu mullusest parem aasta, ettevõtte ei teeni kasumit ega ole ka kahjumis.
    Neste Eesti jaemüügijuht Artur Praun sõnas samuti, et kui hind püsib maailmaturul praegusel tasemel, siis on ilmselt oodata langust, täpsemalt ei soovinud ta langust prognoosida. ?Ka meie kütuse ostuhind baseerub Rotterdami noteeringul, seos maailmaturu ja Neste hindade vahel on olemas,? ütles ta.
    Tänavu müüvad kütusemüüjad bensiini kõrgema marginaaliga kui näiteks üle-eelmisel aastal. Prauni sõnul on see tingitud sellest, et veel 1999. ning 2000. aastal oli Eestis palju salakütust, millega tuli konkureerida. ?Konkurents on normaliseerunud,? lisas ta.
    Neste automaatjaamades maksab bensiini Futura 95 liiter sõltuvalt jaama asukohast 8 krooni 95 senti kuni 9 krooni 10 senti, konkurentide prognoose arvestades maksaks bensiiniliiter languse korral sealgi paarkümmend senti vähem.
    Äripäeva analüütik Tõnis Oja sõnas, et tema märkimisväärset hinnalangust tulemas ei näe. ?Mullused rekordkõrged hinnad harjutasid tarbija ära, praegu on tarbija õnnelik,? leidis Oja. ?Käibed ja marginaalid on suurenenud, käesoleva aasta majandustulemuste põhjal saab nii mõnigi kütusemüüja Äripäeva TOP 100s kõrge koha,? lisas Oja.
    Rahandusministeeriumi maksupoliitika osakonna juhataja asetäitja Marek Uusküla ütles, et praegu kehtiva seaduse kohaselt pole mootorkütuse aktsiisi tõusu näha. ?Töötamisel on uus alkoholi-, tubaka- ja kütuseaktsiisiseadus, mis jõustub 2003. aasta 1. jaanuaril, kui midagi muutub, siis sel ajal,? lausus Uusküla. Tema sõnul rahandusministeerium kütuseaktsiiside tõusu kohta veel ettepanekut teinud pole.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.